God morgzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzon...

God morgzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzon...

Fattar ingenting.
Somnade som en stock innan 23 igår, sovit som en stock och vaknar...
Som om jag festat hela natten lång.
Jag är så trött så det är inte klokt.
Så trött så att jag inte fick upp ögonen förrens ca 10 minuter efter jag stigit upp ur sängen.
Jag fumlade mig nästan fram i köket, jag hade helt ärligt ögonen halvslutna.
Men, men, jag får hoppas jag blir piggare snart.
Hoppas verkligen det, annars blir det ett låååååååångt dygn.

Min sista dröm för natten, den jag kom ihåg, var att jag lämnat min sambo för natur-Martin och flyttat till Australien.
Och att jag sen ångrade mig och flyttade hem igen.
Jag var varken KÄR i Martin eller Australien.
Nä, det visste vi ju alla redan sen igår, så jag fattar inte hur jag kunde få till det så
Martin kom med både det ena och andra i djurväg och jag bara skrek.
Nä, det var allt tryggare här hemma med min taxichaffis som börjat spela golf!

Tittade i Aftonbladet från igår, och ville kolla VART den där SUPERVÄRMEN skulle visa sig i påsk.
Och inte var det på gotland iallafall.
Vi, gotlänningar kommer enligt tidningen få 9-12 grader.
Ingen supervärme här inte!
Jaha, och på andra ställen stod det 17-22 grader.
Djäkla östersjö, fan att det skulle vara så isigt iår så det gör att det blir kallt på land.
Jag gissar att det är därför iallafall, för så säger dom ju varje dag på tv-vädret, att det alltid blir kallare här pga av SJÖN.
Morr.

MEN...
Idag är det fredag och det mina vänner, innebär SYMASKIN IMORGON!!!!!
Äntligen, äntligen, äntligen!!!!!
Fattar inte att dagen med stort S faktiskt är HÄR.
Jag som längtat så.
Nu måste jag hoppa i duschen, vi ses imorgon, samma tid, samma bloggadress!


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej och godmorgon Madeleine !

Så Du syr också mitt i stickandet.Kanske virkar med.Jag stickar på mina tassalätt-sockor i blandade färger och tjocklek på restgarnerna.Bara för att ha något i händerna, så jag inte stoppar i mig en massa onödigt.Fann via bloggarna ett mobilfodral-mönster.Ska ge mig på det sedan.Men ska in på Ejes garn och kolla.Där handlade jag alltid på -70 talet.



Jo Du, bor Du långt i från Ingrid på Stenstugu ? Har aldrig tänkt på att Du också bor på Gotland.

Sen har jag en på Åland, Finland, Norge,kanske Danmark, fast danskan är för svår.

Ha en fin Fredag ! Kram Mi

2011-04-15 @ 08:34:14
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Vi får som vanligt inte vara med och dela den där supervärmen den här tiden på året. Men den kommer, den kommer....



Kramar till dig och en önskan om en riktigt fin helg!

Ingrid

2011-04-15 @ 08:54:55
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ha en fin helg du oxå Mi!

Kramkram

2011-04-15 @ 12:10:32
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ha en fin helg du också Ingrid, och vi får väl HOPPAS att den där djäkla värmen kommer...

Såsmåningom :S Kramkram

2011-04-15 @ 12:13:44
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0