Jomen-mamma-lyssna-nu....

Ett samtal för en stund sedan...

"Hej, det här är bla,bla,bla från PRO´s rikslotteri (nånting).
Jag söker Carina Annie Margareta...?"
Ja, då har du kommit fel, du har kommit till Madeleine Annie Charlotte, svarade undertecknad!

"Jaha, okej...
Vet du vart jag kan få tag på henne då?"
Jag VILLE då svara:
Inte en susning!
Men så tänkte jag, om dom ringer från något djävla pensionärslotteri och hon har vunnit storkovan...
Och så lämnar jag inte ut hennes nummer, då mördar hon mig, okej han fick det!
Men jag har ännu inte hört något glädjetjut från lägenheten under.
Det är dödstyst.
Vi får inte ärva några miljoner med andra ord!
Suck.

Så hoppar jag raskt över till djur...

Igår ringde sonen efter skolan.
Och ni vet när barn pratar med andan i halsen för att hinna säga så mycket som möjligt INNAN deras förälder säger NEJ?

"Hej mamma-du-jag-har-en-fråga-eller-jag-eller-kan-jag-få-en-hamster-och-du..."
DÄR bröt jag av med mitt "NEJ!" (nej, nej, nej, nej, var det förresten...)

Sonen fortsatte sin mundiarré:
"Jomen-mamma-lyssna-nu-jag-får-bur-och-allt-till-hamstern-GRATIS-mamma-hallå?"
NEJ.

"Jomen mamma..."
Nej, jag vill inte ha någon hamster, vi har en kanin och vi kanske ligger i startgroparna för en ny hund.
En hamster, I don´t think so!
"Men man behöver bara byta på hamsterns bur 1 gång i månaden, det är knappt någe jobba alls!!!"
EN GÅNG I MÅNADEN????
Skojar du eller, jag har minsann haft TVÅ guldhamstrar i mina dar, och DET LUKTAR.
Det ska bytas ofta, och DET kostar pengar.
Vi byter på kaninen varje dag för att han ska ha det fräscht och det inte ska lukta inomhus, en hamster som man bytt på en gång i månaden...
Det buren kommer inte innanför mina dörrar!
Dessutom bits hamstrar bara.
Så nej!
Jag vill inte ha ett ZOO här hemma, möjligtvis om vi bott på landet med en lada.
Då hade vi kört rubbet, hund, katt, lamm och kaninen, men en hamster + kanin + hund i stan...
Nej tack.
"Snälla mamma....?"
Nej.
"OKEJ DÅ, men den var ju gratis, suck..."

Jag har väl bara ett ord för att beskriva mig själv:
GLÄDJEDÖDARE!

Tog mig en tur på Hällarna förut och det...
Var SVINKALLT!
Dimman drog in från havet och det var så RÅTT så det var inte klokt.
Jag blev stelfrusen och då stelnade det till i nacke och rygg och jag fick ondare i nacken igen.
Satan!
Jag kom ju på att jag bar ju BORD in och ut igår också, hinkar med vatten, plus städet...
Ja, jag vilar min nacke så det går tillbaka, men bära bord var kanske inte så smart.
Vi skulle ha syjunta idag, men jag har fått ställa in.
Jag vill inte anstränga mig, det får bli nya syjuntetag efter påsk.
Nu ska jag kolla lite i böckerna som jag lånade på bibblan igår.
Återkommer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0