Lära mig byta nål och pressarfot, tror jag bestämt...

Min symaskin, vilken LYX!!!!

Min dag har varit JÄTTEBRA här, först satte jag igång att lära mig symaskinen.
Spola tråd, trä undertråd, trä maskinen manuellt och maskinellt var lite nytt när man haft en superenkel maskin förut.
Sen fram med lite olika tygprover och testa mig fram på rakstygn och sick sack.
Och då måste man ju kolla hur under- och övertråden beter sig i olika tyger.
På den gamla var det ett djävla trix att ställa in trådspänningen rätt, det blev aldrig bra.
Här var det bara att trycka lite på en knapp och VIPS...
Anpassade sig tråden från bomullstyg till jeans!
GUD SÅ LYXIGT!!!!!
Ja, det var så långt jag kom idag, innan nacken tog knäcken på mig.
Hade inte ens kudde på stolen när jag satte mig och sydde, för jag hade så djävla bråttom

Och precis när jag lagt av med det, kom min bästis, hon som levererat symaskinen igår
Så har vi suttit här och haft det mysigt, fikat och babblat under resten av eftermiddagen.
Nu har jag ätit kvällmat och bakat banan-kanel scones.
En JÄTTEBRA dag!
Jättejättebra!
Jag ska ta lite kvällskaffe, fundera på om jag ska gå till symaskien eller virka på den gula sjalen...?
Jag tror det blir symaskinen fram tills 21 när jag ska se "Kennedy"-serien, då kan jag virka.
Jag ska lära mig byta nål och pressarfot tror jag bestämt!
Kaffe -> symaskin = GÖTT MOS!
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0