Lustig kuriosa...

Lustig kuriosa om Madde är tex...

Att när jag vaknade 05.08 i morse var jag JÄTTEPIGG, men lyckades somna om.
När klockan sen ringde 06.15...
Då var jag så trött så jag höll på att smälla av!
Förklara DET den som kan...?
Men jag vaknar väl till av vinden när jag traskar iväg till jobbet snart, om inte annat.

När jag vaknade så frös jag som en hund.
Iskallt i huset trodde jag, kastade mig på termometern:
21 grader här inne!
Omöjligt, den måste vara trasig (skak, skak...), tänkte jag.
La den på elementet, och värmen steg på termometern.
INTE TRASIG, omöjligt...
Tänkte jag igen.
Tur att jag har en värmefläkt att sätta rakt på HUTTER-tanten Madde.
HÄRLIGT att traska iväg till jobbet snart, i den här härliga vinden.
Skak, skak...
Jag får vara tacksam att det inte ösregnar som igår iallafall, för jag har inga regnkläder.

Nästa partiledare att krävas avgång på, inom "det egna partiet" är enligt tidningar och media idag:
Maud Olofsson!
Jaha...
Ja, tyvärr är ju inte jag så bevandrad i centerns politik, eller hur Maudan varit som partiledare.
Jag tycker hon verkar KLÄMKÄCK och sympatisk i allt utom kärnkraftspolitiken.
Men som min pappa försökte förklara rätt tidigt för mig i mitt liv, när jag tyckte att LARS WERNER var en bra partiledare...
För att han verkade så snäll och trevlig jämt, när han var på tv:
"Man röstar på det dom UTFÖR och STÅR FÖR inom politiken, INTE hur dom är som PERSON!"
Men det tyckte inte jag!
Och pappa skämdes nog lite över att ha hade en liten dotter som sa att Lars Werner var en BRA politiker, själv röstade han ju SUPERBLÅTT.
Jag tyckte Lars var tjock, mysig och bullrig.
Lite som min pappa.
Alltså valde jag en gubbe som var LIK min pappa!
Dom hade JU MER gemensamt än bara det, skulle det ju senare visa sig.
Fast det visste jag ju inte då, det var ju lite senare i livet för pappa än för Lars 
Nu har jag inte tid mer, VI SES IMORGON!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0