Solsjal...

Idag har det gått i ett, men på ett bra sätt.
Först var ju lilla Sunshine här...



Vi lekte SJUKHUS!
Jag hade plockat fram sonens gamla "sjukhus-lekhus" och det var mer än poppis.
Så det lekte vi med jättemycket, vi såg lite Barbapappa och myste i soffan och läste lite, lekte med brandbilar.
Fullt lek-ös med andra ord.
Får nog ta en liten vända på vinden och rota fram lite mer skojiga leksaker, för en stor tjej.
För dom vi haft fram tills nu, är ju för en mindre tjej

Sen for hon iväg och då ringde min mobil.
Det var sonens pappa, sonen hade skadat handen när han spelat fotboll på skolan...
Och nu var dom på väg till akuten!
Okej...
När dom väl var klara på akuten kom han ut med en gipsad hand, förmodligen ett uttänjt ledband i handleden.
Han ska vara gipsad i en vecka, och sen får dom väl se hur det verkar då.

Och JAG fick PAKET!
Paket från den där garnleverantören som låg 20-15kr UNDER i pris av vissa garner som jag köper här.
Plus att urvalet på färgerna är mycket större.
Jag vart SUPERDUPER NÖJD!!!!



Jag kan säga att FÄRGERNA jag beställt var så fina, så jag blev helt till mig i trasorna!
Det stämmer INTE riktigt med bilden här, som vanligt.
Blixten gör tyvärr att det blir lite fel färger, det är en mörkare lindblomsgrön, skogsgrön...
Och den gula, här ser den lite påskgul ut, men den är mörkt LEJONGUL.
Exakt samma färg som den där blusen jag köpte på Lindex för två veckor sedan. 



Ja, jag plockade bort ponchon jag håller på med ur virkkorgen och har börjat på YTTERLIGARE musselsjal.
Denna ska säljas, borde säljas DIREKT, annars har folk dålig smak
Den är underbar, det blir en SOLSJAL!

Så kom mina två bonuskusiner och bjöd på soppa!
En underbart god soppa, när jag fått receptet ska jag lägga ut det här.
Jag sprang över till macken och köpte lite bröd, så åt vi.
Det blev en långlunch.
Sen satte vi oss i soffan, en pysslade med skolarbete på datan, jag visade äldsta bonuskussen en superenkel sjal att sticka.
Hon har ju tragglat lite med virkningen, och det går väl sådär...
Nu har vi ju SYJUNTA på onsdag och då tyckte jag att hon skulle starta upp en sjal att STICKA på, stället för att virka.
Vi måste nog öva lite mer på virkningen själva tills den sitter, och så är det bättre att hon gör något som hon KAN på syjuntan!
För då kan man ju prata samtidigt.
Ja, sen har jag bakat lite bananscones, det var min dag.

Nu blir det virkning OCH klockan 20.00 är det "Project Runway", nu kom jag att tänka på symaskinen igen...
Den har jag inte tänkt på, på hela dagen.
Men nu är jag iallafall en dag närmare ATT FÅ DEN!
Återkommer.





Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej igen !

Fast det var någon dag sedan.

Idag har det inte blivit mycket gjort.Hela dagen blir förstörd bara för den där stavgången.Lärde mig vad mås heter på arabiska hamal om jag fattat rätt.Ledaren ville vi skulle prata, hurdå sa jag, hon kan ingen svenska och jag ingen arabiska, försök sa hon.Så nu kan jag tre ord, schalom,Yalla,hamal, uttalet lite schamal, låter det som mås,? vad heter då måste, kanske schamaler hahaha.

Ho schat et met jau. =Hur mår Du ? Gott !

Kan ju bli kul.Har ett halvår på mig att lära lite.



Inget vackert språk.Kalle Anka språket är kul.



Kram Mi



2011-04-11 @ 20:00:47
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Mi!

Oj, blev hela dagen förstörd av stavgång, det var inge vidare.

Läser du arabiska, låter intressant, vågar man fråga varför?

Hoppas du klarar av det på ett halvår :D

Kram Madde

2011-04-11 @ 22:22:43
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0