Tyger i min smak...

Dagen har sett ut som följer:

Virkat mycket på den solgula sjalen, slängt en massa mat i frysen som passerat "Bäst frysdatum" för längesedan, och läst syböcker.
Väldigt skön dag med andra ord.
Jag var på vippen att gå ut och få lite frisk luft när solen äntligen kom, men...
Det var så djäkla kallt så jag struntade i det!
Jag hade ingen lust alls, jag är liksom färdig med kylan.
Men jag klagar INTE, jag har haft en mysig dag här hemma.
Avkopplande, finns nog inget som är så mediterande som att virka på något man tycker blir bra och fint...
Och bara låta varven växa fram.

Jag har dock varit en kortis i tygaffären.
Och jag säger bara nej, nej, nej, nej...
Absolut nej!
Det finns inte ett enda tyg som passar mig smakmässigt eller prismässigt på det stora stället.
Inte ett enda jag skulle lägga mina korvören på!
Inte ett enda jag skulle kunna tänka mig sy ett plagg i att ANVÄNDA sen.
Hur dålig smak har inköparna i den här stan?
Kan bero på att det bara är gamla tanter som driver dessa affärer, ursäkta mig nu "alla tygaffärs-tanter" och alla andra tanter OCKSÅ som tycker att jag drar alla tanter över en kam...
Men jag står för varje ord!
Ni är så OMODERNA i era inköp!!! (syaffärs-tanterna nu då alltså)
Så när jag är färdig med att blogga här, beställer jag utan att blinka, och slutar tjata om det här  :

Midnattsblå bomullscrepe, 49.90 metern...







Blommig viscose, 49.90/m ...



Batikfärgad viscose 62.95/m...



Tryckt bomullstyg 62.95/m...



Kanske...



Blommig crepechiffong...



Satin med silkeslook...

Så säger jag till dom OMODERNA:
Sorry, inget KACHING i era kassor!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0