Husspindlar från australien, INTE min grej...

Vi har sett "Mitt i naturen" med gullige natur-Martin.

Jag tyckte programmet var bra, MINUS EN liten sak.
Eller liten och liten...
Det var den där "husspindeln" som dök upp som en liten pikant del i programmet!



Ursäkta, men jag måste nästan skriva detta med ögonen slutna, annars kommer jag kräkas.
Fy för i helskotta!
Sambon undrade om jag inte var lite sugen på att resa över till Australien efter spindeldemonstrationen på tv´n.

Du, sa jag....
... jag kommer aldrig sätta min FOT i det landet, EVER!
Dom har världens GIFTIGASTE, näst giftigaste och näst-näst giftigaste SPINDLAR och världens giftigaste och näst giftigaste och näst-näst giftigaste ormar i det där landet...
Så vill du åka till Australien någon gång i livet, då får du åka utan mig!
Jag njuter av Aussieland på tv eller film, på TRYGGT, lååååååångt avstånd.
I min röda ikeasoffa.
Den skyddar inte bara mot japans jordbävningar, tsunamis, kärnkraftsolyckor, björnligan bomber, den skyddar även mot GIGANTISKA spindlar.
Med gift i.
Eller dom små giftiga också.
Och dom ogiftiga, stora som små.
Ryyyyyys!
Jag som inte ens klarar VÅRA husspindlar här hemma utan att få ett panik-skrik-vansinnes-utbrott-anfall, då känns det inte som ett land med megamycket insekter är ett land som jag lockas av.
Nope, nix och nej, inte ens om jag tänker efter lite till.
Och inte kan man bada heller, tänk på alla jättefarliga hajar som gärna vill ta en tugga av en och alla kubmaneterna.
Näe.
Man kan ju lika gärna beställa en kista och tillhörande begravningscermoni, samtidigt som man beställer biljetten till resan.
Dom andra djuren i programmet var dock söta, men jag vill inte åka dit ändå

Jag har börjat på en musselsjal till, fastän jag inte är klar med den gula.
Jag har startat upp en lindblomsgrön, blir JÄTTEFIN den också.
Färgombyte förnöjer.

Nu ska jag avsluta min senaste bok, "Box 21" av Roslund och Hellström.
Jag har verkligen fastnat för dom deckarförfattarna, tycker dom är BRA!
Inte lika bra som Theorin, men nästan.
Nu läser jag iofs böckerna i baklänges ordning, men det går bra ändå.
Har en bok kvar efter denna, sen har jag läst alla.
Och när jag är klar med "Box 21" då är det ÄNTLIGEN DAGS för  "Blodläge" av Johan Theorin.
Jag har haft den liggade sen den kom ut på pocket i mars.
Men SNART är det alltså äntligen dags.
Jag har ju hört att den inte ska vara lika bra som dom två första, men han håller så hög klass och hög spänningsnivå, att den förmodligen är bra ändå.
Och efter Theorin...
Läser jag dom nyaste av John Ajvide Lindqvist, "Lilla stjärna" och "Låt dom gamla drömmarna dö".
Jag har fullt upp även på läsfronten.
Nu sängen, vi ses en snabbis imorgon innan jobbet.









Kommentarer
Postat av: Luna

Näää dra åt helvete den var läskig. Jag har typ världen spindelfobi.

2011-04-15 @ 15:20:40
URL: http://hotell-gullspang.se
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett engelsk-språkigt tv-program? Är du släkt med en jätte stor kändis? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

Postat av: Bloggaren Herself

Luna, spindelfobi här också, höll på att smälla av när dom kallade det för en "husspindel", var lycklig över våra äckliga husspindlar då ;D

Fast ändå inte liksom...

2011-04-16 @ 11:41:22
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Tv-minnen, jag ska kolla... :D

2011-04-16 @ 11:42:38
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0