Skära ut mönster i mönsterpapper...

Klockan är redan 10.00 och jag undrar vart min morgon tog vägen?

Jag har morgonfrukostat och sen har jag stått med huvudet ner i två lådor i mitt arbetsrum.
Hittat några små tyger jag skulle kunna använda att sy NÅGOT av iallafall på lördag.
Det blir förmodligen väska eller något åt det hållet.
Gud, där gick min puls upp i toppspinn igen!
Jag måste ringa min bästis, STÖRA HENNE PÅ JOBBET, och höra hur vi ska lägga upp det här med avlämnadet av symaskinen.
Hels skulle jag vilja att hon dumpar den här på fredagsnatten när hon kommer, mamma kan ta emot den kanske, för jag jobbar ju.
Då är den här när jag kommer hem på lördagförmiddag!

Har bestämt mig för att kolla igenom mina mönster idag, välja ut lämpliga objekt, och skära till lite i mönsterpapper redan nu...
Så har jag liksom gjort lite förarbete OM jag vill sy något snyggt på lördag.
Om jag nu mot all förmodan skulle hitta ett snyggt tyg, ja, jag har inte gett upp hoppet ännu.
Mirakel KAN inträffa...
Jag ska finkamma Tyglagret här brevid mig idag.
Och hittar jag inget...
Ja, då blir det nog en snabb väska (som sagt) och utforska symaskinen istället!
Det känns som om jag kommer få tiden att gå utan ansträngning idag.

VÄDRET är ju ändå grått och svinkallt, jag ger mig inte ut på någon motionsrunda idag.
Nacken känns bra, så jag vill inte anstränga mig för mycket, mönsterritning och utskärning känns fullt tillräckligt.
Tur att armvila faktiskt GER resultat.
Notera till mig själv i fortsättningen:
BÄR inga bord, vattenhinkar och städa på samma gång, själv!
Nope, ska försöka undvika det framöver.
Nä, nu vill jag inte fastna framför datorn, vi ses senare idag med lägesrapport










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0