Spränga Österport till nästa år...?

Dagarna går i ett flygande fläng här...
Man hinner knappt med.
Ja, efter lite jäs i soffan satte jag igång med symaskinen och försvann helt upp i det!
Så kom morsan upp här och undrade när vi skulle gå iväg på stan.
Jag tittade på klockan:
OJ, 14.00!
Och vi skulle träffas klockan 15.
Jag var helt uppe i mitt skapande så jag hade glömt tid och rum.
Jag fick hoppa snabbt i duschen och sen promenerade vi iväg i det härliga vädret.

Jag handlade strumpor tills imorgon, när vi ska på 40-års kalas.
Och så mötte vi upp kusiner och barn.
Gick den där härliga marschen, där Österport gjorde att det gick i snigelfart.
Ungefär som 40-talisterna, jätteproppen Allan
Till nästa år hade vi förslaget att spränga bort den där djävla porten så det skulle bli lite mer utrymme...
Kanske inte SÅ poppis, men det var bara ett litet förslag.

Dom SÖTASTE påskkärringarna var utan tvekan:



Piff & Puff!
Dom skulle minsann inte sminka sig.
Men när jag fått kladda fina fräknar och rosigt lila kinder på alla andra i sällskapet...
Ja, då gav dom också med sig!
Hit med lite fräknar och rosor på kind.
Vips, två söta små ekorrar med påsktema

Och MÅNGA påskkärringar var det...



Så många, så att när vi kom fram till påskäggsutdelningen, fanns det INGA ÄGG KVAR!!!
Vuxna fick inget, och barnen fick en påse bilar!
Sonen gnisslade tänder och var YTTERST missnöjd, för iår var det BRA godis i äggen till skillnad från andra år.
Vi vuxna gnisslade OCKSÅ missnöjd tänder.
Här hade vi spökat ut oss och sminkat oss så...
Jätte(halv)fint.
Och så fick vi inga ägg, det låg missnöje i luften.

Men det la sig senare när vi knatade iväg till JODA och åt kvällsmat.
Vi njöt av att sitta ute och äta i gott sällskap.



Det behövdes innan avfärd till BLÅKULLA.
Och där är jag just nu...



Så nu har jag inte tid med er längre, jag måste FESTA med dom andra kärringarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0