Far, far away from the SURPUPPOR...

Idag har vi kalasat och blivit bjudna på MYCKET GOD MAT!
Jag åt nästan så jag sprack faktiskt, och var till och med så mätt att jag inte orkade dricka upp mitt kaffe.
Och det ska mycket till om jag inte orkar dricka eftermiddagskaffit mina damer och herrar.
Men jag var så mätt...

Och jag och min bästis (inte hon som fyllde år, utan hon som står näst på tur att bli 40-taggare ;) fick det lite hett om öronen av våra gubbar.
Dom hade slagit sig ner vid ett bord med barnen, och när vi kom dit sa jag till min bästis:
"Du, ska inte vi sätta oss vid ett annat bord, blanda upp oss lite...?
Dom här gubbarna träffar vi ju varje dag!"
JOO, sa hon, du har rätt, vi sätter oss ihop med några andra!
Och hennes gubbe sa:
"Va, skämtar ni eller, ska ni inte sitta här vid oss, va håller ni på med???"
Amen, kom igen, tyckte jag...
NÄ, tyckte han, och min bästis himlade med ögonen och sa:
Nämen OKEJ, vi sätter oss väl här då.
Och så suckde vi båda.

Jag pep sen iväg för att hämta dricka till henne och mig.
Och när jag vänder mig om så har hon bytt bord iallafall.
Jag gick dit och undrade:
Jaha, "FICK" vi flytta hit iallafall...?
"Ja, nu bestämde jag det, va faaan."
Gött, sa jag och stolpade bort och hämtade mina grejer vid "gubbarnas bord".
Vi flyttar visst, sa jag och log mot våra gubbar.
Min sambo han bara tittade SURT på mig, och sa inte ett ord.
Lilla Sunshine sa:
"Mamma!?"
Och fick snällt sitta kvar i sin fars knä.
Jag och min bästis stolpade bort till ett ROLIGARE bord.
Far, far away from the surpuppor

Sen...
Blev jag utnämd till att vara Gotlands svar på Khadaffi!
Det ni, det var väl ändå en titel att eftersträva så säg.

     

Khadaffi, Madde, Madde Khadaffi...
VEM kan se skillnad...?
Ja, det är knappt så jag kan det SJÄLV faktiskt!
Nä, lika som bär, det är vad jag och Mohammar är.

Varför Khadaffi undrar ni säkert?
Jo, det började pratas om att gubbarna vid gubbordet skulle ut och spela golf på kvällen.
Men HALLÅ, du ska ju spela golf på söndag, sa jag.
"Jamen, vi ska bara gå några hål, sa sambon."
Jamen...
Du kan väl umgås med familjen, tyckte jag.
"Men va nu inte en sån KHADAFFI, tyckte gubbe nr.2!!!"
What!?
Khadaffi, kallar du mig för Khadaffi, det var det värsta!
Sambon som hade STÄDDAG idag, och det fick han minsann slippa, SE SÅ SNÄLL jag har varit, Khadaffi, FNYYYYYS!
Nä, men i deras ögon var jag en riktig TYRANN i "styr-och-ställ-teknik" bara för att jag tyckte att sambon kunde umgås med mig och sonen.
Jag gav ju med mig såsmåningom när sonen ändå skulle till farmor efter kalaset och jag tänkte:
OKEJ...
Då drar jag ut på ett litet promenadpass i den underbara kvällsolen!
Allt för att jag SJÄLV såg fördelarna med att sambon ägnade sig åt sitt.
Ja, fast det är väl SÅ en DIKTATOR resonerar iofs...

Jag red ut på min kamel till mitt tält i öknen istället
Så enkel som bara JAG (och Khadaffi kan vara ;)

Vi hade iallafall VÄLDIGT TREVLIGT på kalaset, god mat som sagt och många goda skratt.
Sen tackade vi för oss och gubbarna åkte ut och till golfbanan och jag gick ut på date med Hällarna i kvällsolen.
Det var bara jag och Hällarna, inte en enda människa mötte jag och det var så underbart.
Vi sett lite på Talang, men nu ska vi se på en film istället:
"Fyra år till" med Björn Kjellman.
Jag tror att den kan vara riktigt myspys-rolig.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0