Den där godisskålen är bisarr...

Vaken och...
Halvtrött.
Men nu har dagarna och aktiviteterna gått i ett rasande tempo här.
Tant Madeleine börjar krokna.
FAST idag ska ångan orkas vara uppe, imorgon blir det VILA.
Då är det endast en tur ut på landet där vi ska se på hundvalparna och se OM vi vill ha en.

Idag ska vi börja med att åka till Brissund med släkten och picknic/lek-mysa vid havet.
Vädret är ju lika underbart som alla andra dagar här i påsk och det verkar varmare här mot havet.
Det har ju fortfarande varit lite "isigt" tycker jag.
Men idag har jag försiktig optimism av lite varmare vid havet.
Hur som så är det ju bara att ta med sig ordentligt med kläder, så fryser man inte IFALL ATT!
Så det är planen för dagen.
För kvällen blir det ju då den där påskbuffén på Bageriet.
Det ska bli så skönt att bara komma och sätta sig vid dukat bord...
Och sen bara GÅ när man känner sig färdigpåskad och trött.
Så det blir en intensiv dag, men den ska bli SÅ KUL!

När jag kom hem från min promenad igårkvälls så hade sonen kommit hem från sin farmor.
Han var ELD & LÅGOR.
"Mamma, mamma, följ med mig ut i köket, skynda dig, du MÅSTE SE!!!!"
Jag följde med till köket och där stod en jätteskål, till brädden fylld med...



PÅSKGODIS!
Men herregud, sa jag, var har du fått allt det där godiset ifrån?
Jo, det där var resultatet av två påskägg han fått av Nybyggarna och farmor, en påse nappar som var kvar sen han var här sist och gratisgodis som han fått på Statoilmacken!
Då har han ändå lyckats klämma i sig ett ägg som han fick av min kusin Andreas med familj och påsen med bilar från påsktåget.
Så kan vi väl lägga till den där "Bananbåts glassen" också.
Jag vet att det är ett påskägg TILL, möjligtvis TVÅ som kommer idag, jag bestämde raskt att JAG ger honom lite pengar istället!
Så mycket godis som han fått/får den här påsken...
Det har inte ens KARAMELLKUNGEN i LAGER!
Sonen behöver nog åka in på avvänjning så fort påsken är över.
Den där godisskålen är bisarr.

Vi såg ju film igår...
Den var jättebra!



Precis så där myspys-smårolig som jag förväntat mig.
Den var barntillåten, men det var väl en eller två scener + dialog som man snabbt fick säga till sonen:
"Blundna" alternativt "Håll för öronen".
Men den var kul och sevärd, Björn Kjellman var riktigt trovärdig som en småtråkig, blassé och förvirrad folkpartist!
En man som styrs av apparaten runt omkring honom och bara "hänger med" som ansiktet utåt.
Som sen blir kär i en manlig kollega, fast en sosse...
Lika med DÖDSYND i politiken tydligen!
Inte att vara bög eller bisexuell, men att bli kär över PARTIGRÄNSERNA.
Sossar ska pippa sossar och folkpartister ska pippa folkpartister, iallafall om BÅDA håller på med politik på hög nivå.
Nä, om ni vi sitta och småfnissa, skratta högt och ha det kul...
Se "Fyra år till"!

Annars så har jag fått en ny bibel att läsa kvällstid, en som tyvärr får mig klarvaken och full med idéer.
"Stoff & Stils"-katalog!
Förr var det virk-o-stickmönster i alla dess former, nu har jag bytt spår.
Jag har en liten tunn katalog, som jag bara tittar och tittar i, om och om igen!
Jag har bläddrat igenom den otaliga gånger sen jag fick den, och bara LÄNGTAR efter att mitt paket ska komma därifrån.
"Efter påsk" lät det ju när jag beställde tyger och diverse småprylar.
Vågar man hoppas att "efter påsk" är direkt på TISDAG???
Jag ska be till högre makter, till honom som jag har tumme med  och hoppas att det blir så.
Jag har så dåligt tålamod när jag längtar efter något...
Väldigt dåligt tålamod.

Nu ska jag mysa i soffan en stund till och sen fixa lite för picknicken.
Hinner jag så bloggar jag innan påskmiddagen.
Ha en underbar påskafton alla ni där ute!!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0