Vit hud är...

Jag har landat i sängen och känner mig himla nöjd med min dag, fastän jag inte gjort så himla mycket.
Men det har varit rätt skönt med tanke på påskens tempo.
Imorgon startar jag upp med promenad Vibble tur och retur.
Sen blir det riktig sypremiär, om än i dåligt tyg!
Jag hittade ett blommigt, billigt tyg som jag köpte på Rusta för typ 2 år sedan.
Jag ska sy mig ett enkelt sommarlinne från den där 70/80-talsboken jag fyndade på nätet tänkte jag.
Test-sy liksom.
Rita upp nytt mönster och fixa till, för förra gången jag gjorde linnet blev det ju 1 storlek för litet.
Imorgon ska jag försöka få till det perfekt.
Sen ska jag träffa lilla Sunshine och hennes väna moder.
Känns som en väldigt skön dag imorgon.

Så tänkte jag här, när jag såg mig själv i spegeln förut:
Djävlar vad färg jag fått, nice!

Och HUR skadad har man inte blivit i skallen sen man var liten, jag bara undrar???
(för vilken gång i ordningen...?)
Alltså det spelar ingen roll hur många gånger sen jag fick rosacea som jag försöker intala mig själv, OCH ALLA ANDRA att:
Vit hud är SKITSNYGGT, lovely, underbart, bra, finfint!
Jag tycker det ÄNDÅ INTE.
Iallafall inte på våren och sommaren, annars är det helt okej.
Men bara att jag fått lite färg idag, gör att jag genast vill sola mer.

DET...
Ska jag nu inte göra.
Men jag får hög puls av att se att jag fått färg, det kan inte stå rätt till i skallen när man funkar så!?
Helt omöjligt.
Det finns mycket jag kunnat ändra om i mitt liv, träna bort mentalt (ta tex överträning, ätstörning, värk i nacken m.m ) men att sluta upp att tycka att SOLA är FEL...
Det kan jag dock aldrig.
Rosacean till trots!
Och den dagen jag verkligen kan mena att jag inte är en soldyrkare, då lovar jag att säga till.
Men det blir nog kanske runt 95 typ!
Ja, ja, nu är det keps och solhatt som gäller, så det så.
För jag vill inte bygga på rynkor, jag vill inte få utslag och jag vill inte skaffa mig ådernät i fejset.
Så det så...
Suck.
Nu är det läggdags, vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0