En insikt...

Dom inbillade lössen har flytt under natten.
Fast nu kom jag ju på det igen, när jag såg vad jag skrivit igårkvälls...
Så dom kanske kommer tilbaka.
Men jag hoppas inte det!

Så vaknade jag upp med en insikt här, en insikt jag inte hinner utveckla just idag eftersom jag ska till jobbet snart.
Och jag behöver tänka lite ytterligare på insikten.
Men jag hade den direkt i skallen när jag vaknade imorse och bara på den halvtimmen jag varit vaken...
Har den gått från storm till orkan.
Det är ingen rolig insikt, ingen rolig insikt alls.
Det kommer inte bli en rolig dag inne i min skalle idag

Annars har jag sovit som en stock.
Läste min mönsterbok innan läggdags och längtade till min symaskin.
Som jag aldrig hinner med.
Men, men, livet är långt...
Och när jag tog i "Rusta-tyget" från klädstrecket igår tyckte mamma det var snyggt och ville ha en solklänning i det tyget.
Då tänkte jag:
Ja, varför sy ett linne som jag inte en vill ha själv, när jag kan sy en solklänning till henne?
OM nu tyget räcker.
Jag får kolla det när jag väl kommer igång.

Nu ska jag hoppa i duschen, ta cykeln (för en gångsskull) till p-möte och sen vidare till Chifen.
Försöka hålla orkanen i skallen på lite avstånd, får väl se hur det går.
Vi ses imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0