Jag vill inte vara så ful i skrift...

Det här...


... var den enda bilden på den gräddvita sjalen jag fick till.
Med den ska ju inte säljas ändå, så det spelar ingen roll.
Jag har hunnit använda den två ggr redan idag, den är superskön.
Och appropå superskönt så är det väl fler än jag här på ön som märkt att det börjat blåsa under dagen...?
Men att vinden är så mild, så det är inte klokt.
Tänk om solen varit framme, det hade varit underbart.

Jag har suttit och hängt i soffan sen vi kom hem från mathandeln vid 17-tiden.
Dagen har gått väldigt fort, tack och lov.
Jag har inte som mycket mer jag ORKAR skriva om nu.
Hade jag orkat, hade jag skrivit om att jag och sambon bråkat om hans PUNDAR-JACKA som han skulle ha på sig när vi skulle åka och handla.
Som han fick byta, för jag vägrade åka med och visa mig i affären med honom i den jackan.
Kanske jag orkar skriva om den dispyten imorgon, och fota pundar-jackan och förklara VARFÖR jag kallar den för pundar-jackan.
Ni kan kanske gissa...?

Det är som det låter, en jacka som ser ut som en jacka gjorde 1990 i svart/grått, borstat SKINN, sydd i olika lappar och ser ut som om "Stoffe" eller "Kenta" skulle kunna ha haft som favoritplagg när dom sov på en offentlig toalett i Stockholm City.
Den är så FUL, så ordet FUL räcker inte ens till...
SKIT-så-in-i-bomben-helskotta-dra-åt-pipsvängen-as-omodern-FUL!
Nä, inte ens ovanstående ord räcker till att beskriva den.
Jag vill helt enkelt inte vara så ful i skrift, för hur jag känner för den där jackan.
Men jag återkommer till den imorgon.
Låter väl spännande va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0