Jag är begåvad med för mycket gott...

Gode GUD...
Det finns tillfällen i livet som man känner sig så lycklig så man vill spricka!
Just NU är ett sådant tillfälle.
Jag skulle vilja göra som Ronja Rövardotter och springa ut i skogen, upp på en kulle och skrika ett VÅR-LYCKOSKRIK.
Sonen har kommit hit och jag är så glad, förra veckan han var här var ju ingen hit, han var risig och jag var halvsjuk.
Nu är han här, och då blir det SUPERGOS-VECKA.

Klockan 19.15 stängde jag dörren till balkongen.
Sug på den you vårlovers out there!
Trodde man knappast för en vecka sedan.
OCH...
Jag har pratat med underbara Linn på S.O.S Symaskiner, och är snart, så fort min bästis hämtat den, blivit stolt ägare av en "JANOME Decor Computer 4030"!
PLUS en massa tillbehör som gör mig kollrig i knoppen, som jag knappt kommer kunna fatta hur jag ska använda typ.
Har man harvat runt på en HUSKVARNA 2000 sedan barnsben så...
Kommer detta bli LYX-LYX-LYX-LYX-LYX.
Fy fan.
Jag vill ställa mig och skrika från balkongen.



OMG.
Det dåliga samvetet från imorse är som bortblåst.
HUND får det bli nästa år!

PLUS...
Att jag kom på att jag hade julklappspengarna som jag fick av mamma och sambon att lägga på symaskinen.
PLUS...
Att jag fyller ju 40 (tjat, tjat) och jag sa till min mor, och har sagt till min sambo innan, att jag önskar mig ett litet bidrag till symaskin.
Jag önskar mig det dom har lust att ge.
Sen om dom ger det nu, eller när jag fyller år, det är upp till dom.
För då kan jag komplettera med lite TILL grejer till symaskinen, alternativt köpa lite snygga tyger.
Ja, ja tror jag spricker ta mig fan.

Jag sa till sambon här att "det är ju FAN att det ska vara påsk och en massa goa vänner och släktingar ska komma hem och umgås också...
Jag kommer inte ha tid med dom, jag kommer ju bara vilja SY!"

Vem har tid med umgänge, när man vill hantverka?
Ja, ja jag får väl OFFRA mig
NÄ´RÅ nu skojar jag bara, jag ska umgås HELA PÅSKEN.
Jag har gott om tid att sy efter påsken.

Måste ju ändå köpa lite sjyssta tyger innan jag sätter igång, jag har ju nada på den fronten.
Jag ska se om jag kan få mig en liten tur till HEMSE, annars får det bli via nätet...
För affärerna i stan här, har ju så omoderna tyger så man baxnar.
Dock inte dom där orginal 70-tals tygerna, för dom älskar jag.
Men i övrigt är det ju tunnt med snygga tyger.
Jag får fynda på nätet.

Och så fort det blir varmt så ska jag städa ur min målar-foto-ateljé och när det blir RIKTIGT VARMT...
Då kan jag ju sitta DÄR och sy.
Fy fan...
Jag känner bara lycka, lycka, lycka, lycka.
Vem hade trott det här för 1½ år sedan när jag helst ville hoppa ut för Högklint och göra slut på allt.
Det var ju en djävla tur att jag inte gjorde det!
Nu är jag ju tillbaka där det slutade den 14:e augusti 2009.
Radiobil + Madde = Whiplash.
Men nu är det FUCK WHIPLASH, dom flesta av livets dagar, inte alla, men dom flesta.
Vissa kommer ihåg sin bröllopsdag och annat trevlans, och jag har den 14:e augusti inristat i hjärtat för gott.
Före och efter KRISTUS.
Före och efter den 14:e augusti 2009.
Men nu är det ju EFTER...
Och om två veckor ska jag SY som en fucking djävla dåre.
SEN...
Kan jag dö.

Som om inte det var nog...
Det är PROJECT RUNWAY om 20 minuter.
Vilken lyckodag.
Jag vill bara gråta, jag är begåvad med FÖR MYCKET GOTT.
Jag är FÖR NÖJD.
Ja, nu gråter jag på riktigt.
Tack gud för dagar som dessa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0