Två impulsstyrda bästisar!

Jo...
Det var ju några timmar sedan jag var här inne.
Och då...
Kan det hända grejer.
Hundgrejer.
Grejer man inte planerat riktigt på detta sättet.

Inte så nu att det sitter en hund här i mitt vardagsrum, men sonen satt framför datorn förut idag och jag sa:
Du kanske ska gå in och bara kolla lite hundannonser, bara så vi har lite koll liksom.
Sonen får upp en annons inlagd IGÅRKVÄLLS, blandrasvalpar i Åminne.
Mamman...



Ser ut så här på annonsbilden och ni som känner mig fattar väl direkt vad jag tänkte:
"Flisan".
Inte lik så, men det var något med huvudet och blicken!
Men...
Nu hade ju vi bestämt oss för en LITEN rashund.
Ju...jo...ja...precis...kanske...eller...?
Fast jag blev helt fast i den här annonsen.
Satt bara och stirrade på den där hunden, texten, hunden, priset...
Skit också.

"Söta valpar efter mkt trevliga föräldrar.

Mamman: 25% schäfer, 25% old english sheepdog samt 50% samojed.
Pappan: border collie.

6 tikar och 2 hanar. Svart/vita och brun/vita.
Alla har vita tassar och vit svanstipp.

Tinga din valp nu. Leveransklara v. 21. Vid leverans är valparna avmaskade, registrerade och veterinärbesiktigade.
Leverans till Stokholmsområdet kan ev. ordnas
."

Gick ner till morsan, min CO-hunddelare.
Kolla...
"Oj, Flisan!", säger mamma.
Hon fastnade också för BLICKEN på hunden.
Jag förklarade att det var hundmamman.

Jaha, vad säger du, sa jag, mellanhund igen eller...?
"Jamen jag har inte råd nu", sa mamma.
Nämen jag har, jag har inte råd med 12000, men jag har råd med 5500.
"Ja, mamma ser ju jättefin ut, det är nog bättre med en blandras iallafall, tänk så länge Flisan fick leva ändå.
14 år, hur många rashundar får det?", sa hon.
Mmmm, sa jag och såg Hällarna framför mig i höst med en sprallig unghund.
En promenadkompis.
En ny hund till sommaren.
Fasiken.

Nä, jag skulle INTE ringa bestämde jag.
Det får bli till nästa sommar, punkt.
Så gick jag upp till oss...
Och RINGDE!
Vem har sagt att jag INTE kan vara O-PRINCIPFAST?
Ja, inte är det jag!

Och jag pratade med den supertrevliga matten, om deras filosofi med sina hundar, om hundmamman, om pappan och...
Jag var väl mer eller mindre fast.
Hjälp, vad hände med Cavven?
Ja, inte vet jag, ut flög den sin kos med sina långa, vackra öron.
Hon berättade att valparna ännu bara var en vecka, och därför hade hon bara lagt upp en annons så länge, så kunde hon fylla på med valpbilder så fort dom blivit lite större.
Hon trodde inte att någon skulle ringa så snabbt.
(nä, det trodde inte jag heller att JAG skulle göra, tänkte jag!)

Så vi bestämde så här...
När valparna blivit lite större och självgående så ringer hon mig, så åker vi hela familjen ut till Åminne och TITTAR på VALP!
OBS,  tittar och känner efter!
Men känner jag mig själv rätt, jag vet ju hur det blir VARENDA gång jag TITTAR på ett djur...
Då BLIR det djur.
Så...
Så kan det gå en "helt vanlig eftermiddag" hos familjen Österholm-Malmborg!
Vi får väl se, känns det rätt så kanske en liten hund flyttar in i vecka 21.
KANSKE!

Men det är INTE BARA JAG som är lite impulsstyrd idag...
Oh no, vi är visst två minsann.

Min bästis ringde innan hon skulle hämta min symaskin, och vi pratade tills hon kom in i affären.
Sen ringer min bästis EFTER att hon varit och hämtat min hett efterlängtade symaskin och berättar att hon minsann fixat fram en ÄNNU BÄTTRE DEAL än den jag hade fått.
Och så började hon rabbla dom där extra grejerna hon fixat OCH DESSUTOM fick jag 100 kr YTTERLIGARE i rabatt!
What???
Men vilken lycko-lycko-lyckodag!
Shit, hur lyckades du med det, undrade jag då????
Jo...
Hon hade börjat fråga om den där maskinen som jag skulle ha, fick lite demonstration i affären.
Då blev hon så HIMLA SUGEN på en symaskin, så VIPS så KÖPTE hon en LIKADAN!!!!!
Och då körde hon hårt och dealade fram lite FLER grejer till oss båda.

Alright baby, RÄTT KVINNA på RÄTT ÄRENDE, med andra ord!
Nu kan hon ta med sig sin maskin i sommar så kan vi PROJEKTA IHOP.
Så kan det gå en "helt vanlig eftermiddag" i två bästisars liv.
Gud så kul.
MYCKET att se fram emot inom det närmaste.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0