Det var Jesus lärjungar utanför dörren....

Hemma igen!
Mycket trött traskade jag hem från mitt jobb fast...



När jag kom hem och såg hur det blommar i gräsmattan...
Då blev jag LITE piggare!
Ska ha mycket utetid i helgen.
Och precis JUST NU hade jag TUR!
Jag har krypit in i en pyjamas, har morgonrock och medans jag sitter här och morgonfikar ringer det på dörren.
????
Vem kommer nu, tänkte VRAKET i soffan och gick ner och öppnade.

Okej...
Det var JESUS LÄRLJUNGAR som stod utanför dörren!!!!
En söt, glad tjej och en sur tant, med UPPDRAG FRÄLSNING!
Och jag tackade min lyckliga stjärna att jag såg ut som ett vrak.
Jag kisade med ögonen, håret på ända och såg ut som 7 svåra år.
"Oj, sov du?", frågade den vackra flickan från Jesus lilla flock av lamm.
Ja, jag har jobbat natt och hade gått och lagt mig nu, svarade Vraket!

(FÖRLÅT Gud, för att jag står och ljuger din lilla flock av lamm rakt upp i fejset...
Men jag orkade bara inte med en frälsning så här på morgonkvisten...
)

"Oj, nämen FÖRLÅT, vi ville bara lämna en liten broschyr och prata lite om Jesus, men då lämnar jag bara broschyren så kan du krypa isäng igen!"
Och TANTEN som stod bakom den vackra flickan såg JÄTTESUR ut!!!
Hon studerade mig, knep ihop ögonen, såg väldigt misstänksamt på mig.
Jag tror hon såg igenom min BLUFF och förbannade mig ända ner i...
HELVETET.
Jo, jag tror hon röntgade min hjärna och såg:
LJUG, fy skäms, ljuga inför oss, Guds lilla lammflock!

Jag tackade för det lilla pappret där det stod:
JESUS.
"Tar bort världens synd!"
Hur gör han det?
Varför behövs det?
Vad har du för nytta av det?
Söndagen den 17 april får du svaret på frågorna.

Jag tänkte:
Ja, min synd ger du fan i Jesus, DEN tar jag hand om själv!
Jag och Gud har en egen dialog, jag hoppar liksom över Jesus, jag går STRAGHT to THE BOSS!
"Hur han gör det?"
Vem bryr sig...?
Inte jag iallafall.
Och svaret på frågorna...
Jag tror det är FALSK MARKNADSFÖRING!
För det finns väl inga som är så svävande och mumbo-jumbo-vänliga som Jesus lärljungar i en frikyrka?
Tack, men NEJ TACK.
Vi sa hej då och jag drog igen dörren fort som fan.
Dom gick till nästa dörr, morsans.
Jag tror inte att hon öppnade, hon gömde sig nog bakom sin gardin och tänkte:
STICK!

Jag kopplade upp mig direkt till The Boss efteråt, och han hade bara EN SAK att säga:
"GOOFBALLS!"
Tack, det var väl det jag visste, sa Vraket!

Nu ska jag fortsätta min morgon och ta en dusch...
Kan behövas efter ett jobbdygn och lite ljugande på morgonkvisten.
En RENANDE dusch
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0