Valparna...

Jag har fått mail...
Bilder på valparna.
Det enda jag har att säga är:
Herregud...



Min mor sa efter denna bilden:
"Vilka små KORVAR!"
Kan väl bara hålla med







Ja, jag behöver väl inte tillägga att vi smalt som smör i solsken!
Hur ska detta sluta, ja...
Vi får väl se!

Annars så har jag varit ute och svettats idag också, det blev Hällarna tur och retur.
Sonen lekte med en kompis några timmar, både här och hos kompisen.
Jag...
Lagade mat, söndagsmiddag.
Mamma skulle ju bjuda oss på restaurang när hon fyllde år, med då var ju jag dålig.
Idag kom vi överrens om att hon köpte råvarorna, så lagade jag maten och så hade vi en försenad födelsedagsmiddag.
Det blev en NY MATRÄTT...
Kyckling i dillsås, eller "Dillkyckling" som rätten heter.
Hittade den på baksidan av en sådan där Arlabroschyr, "Soppfest" som jag hittade på Atterdags.
Och denna var inspirerad av kalvkött/lamm och dillsås, dvs  "Dillkött"!

När jag började med såsen så kom sambon ut i köket, tittar ner i grytan som då fått i sig vatten, kycklingfond, dill, creme fraiche, tunnt skivade morötter och purjolök...
Och säger:
"Ja, JAG kommer iallafall att SILA den där såsen!"

Ursäkta mig...
Men hade jag haft en machete hade jag halshuggit honom på FLÄCKEN!!!!
Splatt, tjoff, AV!
Dra åt...
Ja, ni vet vad jag skrivit förut, men det där är så RESPEKTLÖST så jag nästan DÖR när både son och sambo beter sig/uttrycker sig så när man lagar mat.
Eller sitter vid matbordet och ÄTER.
Alltså det är så otacksamt ibland så det är inte klokt, jag blir faktiskt GRÅTFÄRDIG när man anstränger sig och dom bara dissar.
Speciellt när man vill laga något nytt, det är hårt motstånd i den här familjen.
Jag lämnde EN ätstörning bakom mig för några år sedan och fick TRE nya på halsen...
Rosacean, sambon och sonen!

Jag sa bara:
DU ÄTER, gå ut härifrån!

När maten sen stod på bordet...
Åt BÅDA HERRARNA så dom nästan sprack!
Dom petade bort purjo och morötter, men DET var helt okej...
För dom tyckte det iallafall var JÄTTEGOTT!
Tack gode gud för det.
Och mamma och jag gillade maträtten också, men vi är ju å andra sidan inte så svårflirtade.
Jag ska faktiskt lägga upp receptet imorgon, för det gick fort och det var GOTT som fan, rekommenderas verkligen.

Nu ska vi se "Mästarnas Mästare", jag har börjat se programmet tack vare Stenmark!
Han är ju GRYM.
Stenis kan fortfarande trollbinda och få sverige att stanna.
Återkommer.



Kommentarer
Postat av: Kristina

Ååh så söta dom var, de små korvarna! Klart ni ska ha en av dom!

2011-04-10 @ 20:51:40
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Hejsan!



Den där dillkycklingen låter intressant, jag älskar kyckling och det är kul med variation. Jag får hålla utkik så att jag inte missar om du lägger ut receptet.



Och vilka gulliga hundvalpar! Det finns ju inte sötare än sån där små korvar, som din mamma kallade dem.



Ha en skön söndagskväll!

Kramar

2011-04-10 @ 21:26:44
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Kristina, ja...

Det lär nog bli någon av dom där "korvarna", är GRYMT sugen på ny hund :D

2011-04-11 @ 19:43:08
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Ingrid!

Receptet ligger på bloggen nu, supergott, jag lovar :D

Och valparna...

Ja, herregud, det blir väldigt spännande att åka ut och träffa dom när dom blivit lite större och visar lite personlighet.

Vi får väl se om vi fasnar för nån, troligtvis GÖR vi väl det ;D

Kram tebaks!

2011-04-11 @ 19:45:31
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0