Vrak-status! (för vilken gång i ordningen...?)

Kom upp här och solen strålar, har fönstret i hallen öppet och det känns milt ute.
Och vindstilla.
Inte en flagga som mer än vajjar lite svagt.
Det kommer nog bli en toppendag vädermässigt.

Jag däremot...
Är VERKLIGEN ett VRAK!
(som så många gånger förr...)
Jag kunde dels inte låta bli att testa EN SAK TILL med symaskinen, blev sådär hopplöst uppspelt som ett litet barn...
Ville sätta igång med ett projekt där, mitt i natten!
Fastän jag varit trött som en bäver bara 20 minuter innan.
Hade så svårt att somna.
Läste lite i min nya bok, släckte, tände och läste lite till, släckte efter en stund igen och läste tills jag däckade.
Vågade inte titta på klockan.
Vaknade...
Vrak-status!
Man ska INTE hålla på så här och vara vaken på nätter i min ålder, man pallar det inte.
Iallafall inte jag, kanske andra 40-åringar som gör det.
Please kill me.

Men som vanligt så är det bara att köra på, jag har bara mig själv att skylla.
Positivt är att jag får skjuts till jobbet idag, för sambon ska på sin sista golflektion.
Jag har med andra ord inte SÅ bråttom iväg och jag kommer garanterat få en underbar dag på mitt jobb.
Vi får väl se vad man kan hitta på för mysigt i det här vädret!
Nu väntar duschen och dagen...
Jag återkommer imorgon med nya nyheter i mitt nya symaskins-berikade liv
Så kommer ju sonen hem också, JIPPIE!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0