Inga gotlänningar har gått i taket...

Gotlands Tidningar har börjat sätta "Expressen-rubriker":
"Han beskyller gotlänningarna för granstölder!"
Och så var det en bild på Leif GW på framsidan av tidningen.

Jaha, tänkte jag, nu har gotlänningarna RASAT för att Leif GW satt och sa i tv att han hade en granodling på gotland en gång i tiden...
Och när han skulle skörda ( säger man "skörda" om granar? ) granarna, så fanns det inte många kvar.
SÅ TYPISKT gotlänningar att gå i taket över den roliga kommentaren, tänkte jag vidare.
Fan, han sa det ju med ett litet skratt och ingen bitterhet.
Men...
Så kommer man in i tidningen, och INGA GOTLÄNNINGAR har gått i taket.
Det är bara rubriksättarna på GT som lurats.
GT citerar bara det Leif sa på tv.
Ridå.
Skönt, jag är så trött på lättstötta gotlänningar.
Är det inte hasselsnokar så är det något annat
Jo, fast så är det ju faktiskt.

I tidningar och på tv-sporten manglas det idag att Alexander Gerndt har fått kicken från landslaget.
På obestämd tid.
Hans sponsor backar också, och vill inte ha honom som frontfigur.
Ja, är det sant så är det HELT RÄTT.
Är det inte sant som han hävdar...
Överklaga domen, säger jag.
Vilket han tydligen inte tänker göra nu, med tanke "på barnen".
Fast hans barn kan väl knappast vara så stora så dom inte VET/läst vad som pågår mellan mamma och pappa, är man proffisg förälder delar man väl inte med sig sånt till sina småbarn?
Vill han rädda sitt anseende vid 25 års ålder och inte se sin karriär åka rätt ner i avloppet...
Då hade jag nog överklagat.
För nu är han verkligen ute och traskar i Sibirien.

Nu ska jag snart traska iväg till jobbet.
Jobba ett dygn och sen vara ledig i dom där 13 dagarna.
Och ÄNDÅ ha 1 semesterdag sparad.
Den lägger jag välan på nästa års sommarsemester, som snart är här!
Min bästis och jag kunde enas igår om att det kunde få vara 1 månads vinter och snö iår...
Sen kan det fortfarande fortsätta såhär.
Vi ses imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0