Milou-sekten...

Frågade min hund nyss när vi satt här i soffan:
"Ska vi gå ut?
Ska vi gå ut och gå?", med en glad och lite glättig röst.
Annars brukar hon studsa upp och bli superglad när promenaden är förestående.
Men idag...
Hunden som ligger som en liten hopsnurrad boll i sitt hörn i soffan, svarade med att borra huvudet ännu djupare i sig själv.
"Gå ut och gå" kändes inte som en aktivitet ens på världskartan som Milou skulle vilja ägna sig åt.
Det räckte med morgonkissen tydligen.
Och vädret är lika skittrist som den senaste veckan...
Regn, regn, regn och så den härliga isblåsten på det.
Jag kurar också ihop mig som en lite större boll.

Senare idag ska vi iallafall gå till Lilla Sunshine och lämna över en liten julklapp.
Hon ska få en mjukis-Milou.
Ja, jag hittade en som var nästan på pricken lik Milousan, och eftersom Milou är så poppis hos Lilla Sunshine...
Så får hon naturligtvis en egen Milou.
Jag tror jag håller på och hjärntvättar alla små barn jag känner med den här hunden.
Det har uppstått en Milou-sekt typ 

Idag begärdes så ÄNTLIGEN Saab i konkurs.
Hur länge hade dom tänkt dra ut på det där eländet, det har ju pågått i månad efter månad.
Väldigt tråkigt att ett gammalt svenskt bilmärke går i graven, men nu har det ju nästan varit plågsamt att vecka efter vecka lyssna på en "förhoppningsvis rekonstruktion" med diverse andra bilföretag.
Nu är det det över, piju.
Och som om inte det var nog, så har nordkoreas diktator lagt näsan i vädret.
Kunde man hoppas på ETT VAL av ny ledare då kanske...?
Absolut inte...
Kim Jong Ils (??? jag bara improviserar hans namn ) tredje son som är endast 30 år, ska tydligen ta över.
Fint.
30 år, då kan ju han regera som diktator i 60 år också kanske.
Ja, folket svälter, städer förfaller, millitärt förtryck utövas...
Medans ledarna lever i überlyx, tjusiga millitär parader visas och kärnvapen prioriteras.
Kan vara dags för uppror NU kanske?
Kanske, blir ordet för dessa små rader.

Igår la sig sig min städbesvikelse så småningom, men på onsdag, då dj-lar, säger jag bara!
Jag fick vara själv i typ två timmar, pratade i telefon och lyssnade på svulstig Elvis-julmusik och blev varm tillslut.
Efter middagsmaten såg vi...









Legenden om Uggolrnas rike!
Och vi satt och var helt fascinerade av den OTROLIGT fantastiska animeringen av filmen.
Det var som om dom animerade små ugglorna var RIKTIGA ugglor, varje litet fjun och fjäder på fåglarna var levande och ögonen var läskigt naturtrogna.
Det var faktiskt en skitbra film, passade både vuxna som barn i familjen här.
Vi var som sagt väldigt fascinerade.
Nu ska jag ta tag i en tvättmaskin, sen piffa, och så ska jag och Milou dra iväg till Lilla Sunshine med mor.
Vi ses senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0