Skolavslutning med förhinder...

Ja, nu är jag helt klar med allt, jag sätter mig i soffan exakt NU, 15.10 SHARP.

Och här blev det en skolavslutning med förhinder skulle man kunna säga.
Jag var ute i god tid, hade 15 minuter på mig att komma till kyrkan och det hade jag fixat galant.
Men så kommer jag till garaget.
Det går inte att få in garagenyckel mer än till hälften, låset är fruset.
Skit, svär jag högt för mig själv, försöker blåsa och värma låset men låset förblir obarmhärtigt.
Den vill inte släppa in nyckeln.

Jag springer in, försöker hitta någon djäkla låssprayolja, vi har ingen.
Tillslut hittar jag låsspray i ett skåp i källartrappen, ut igen, ut igen och får tillslut upp låset.
Piju.
In, hämtar cykeln, kommer över gatan och träffar grannfrua som också är påväg till  samma skolavslutningen, vi säger "Hej å Tjena och vi ses snart".
Jag hoppar upp på cykeln och hinner trampa typ 10 tramptag...
Grannfrua åker förbi och tutar.
Jag vinkar.
Trampar några tramptag till...
RAPP & TJOFF, så hoppar kedjan av på cykeln!

WTF?????????
Men vad i helvete, neeeeej!
Grannfrua svänger med sin bil mot kyrkan i fjärran, jag har 3 minuter kvar till skolavslutningen ska börja.
Tjofräs.

Ringde X-kroken, kunde han hämta upp mig?
Nej, han var redan i kyrkan.
Jag försökte då få på kedjan på cykeln, gick inte.
Hem igen (jag hade hunnit till ÖB) och kollade om morsan var vaken nere vid henne, hon sov.
Satan, satan, satan.
Jag skulle bli duktigt försenad, bara att gå.
Skickade sms till X:et att jag kommer, vet bara inte NÄR.
Men jag hann fram när dom kommit till hälften, och jag missade inte sonens klass när dom sjöng.

Noterade också att nu har det blivit himla INTERNATIONELLT och poppigt på julavslutningarna.
Här sjungs det inga vanliga julsånger längre, nej här sjungs det "Feliz navidad" och "Rudolf the rednosed reindeer" samt "Last Christmas" av Wham.
Så otippat och otraditionellt, tänkte den tråkiga mamman, som ville höra samma sånger som hon själv brukade sjunga på julavslutningarna i skolan!
Men, men, det är väl bra att dom kanske förnyar sig lite...
Fast jag kanske å andra sidan missade dom traditionella låtarna eftersom jag kom försent....?

När skolavslutningen var avklarad och jag hade pussat på sonen (PINSAMT, inför HELA skolan :S )
så drog jag ner på stan!
Lönen satt på kontot när jag kollade innan jag stack, DAGS för lite extra shopping.
Till mig själv!!!!!
Eller jag köpte faktiskt fler julklappar till sonen och till sambon.
Tror TOMTEN kommer vara EXTRA generös mot sambon iår faktiskt, hoppas då att TOMTEN blir lika generös tillbaka till mig också.

(Tips till Tomten, det finns fler inringade önskemål på julklappar i den lilla broshyren i skåpet på toan, eller kanske presentkort på GARAGE funkar OXÅ bra.
Förlåt, jag var bara tvungen.  ;
)

Ja, hoppas kan man ju alltid, för hoppet är väl det sista som lämnar en människa har jag bestämt för mig
Tyvärr handlade jag lite för mycket och för tungt, jag bar och fick djävligt ont i nacken.
Till mig själv handlade jag en tunika som jag faktiskt hittade på Åhlens "stora avdelning"...



Det blev som en oversize A-formad klänning på mig, i väldigt behagligt tyg.



Bak hade den knyt, så det var därför jag kunde ha den, det är nämligen storl. 44 och jag har ju 34/36.
Men den blir stor och luftig, fast man knytit den i ryggen, I LIKE!



Och till hemmet köpte jag på "Garage" ( ÄLSKAR den butiken, och deras priser, SÅ BILLIGT!!! )...



En NY SKYLT till trappuppgången!!!!
Ja, när jag såg den här var jag bara tvungen att slå till, hoppas inte mina kompisar med småbarn tar illa upp nu bara.
Men...
Dom har väl ungefär samma humor som jag hoppas jag...?
Fniss.
Och vidare köpte jag till hemmet...



Tre nya ljusstakar.
Ljusstakar kan man ju aldrig få nog av tycker jag, eller hur?
Några änglar har fått flytta från spishyllan och hyllan är nu smockfull med ljusstakar istället.
I LOVE ljusstakar.
Ja, och sen fick jag traska hem med alla julklappar och fick ont i nacken.
Men när jag väl kom hem skulle morsan åka och handla mat till julafton.
"Skulle jag hänga på?", undrade hon.
Ja, det var väl lika bra det, det såg folktomt ut vid ICA när jag passerat nyss, vi drar.
Så blev jag klar med mathandeln också.
Nacken var efter det i brännstatus.
Sen har det blivit en massa pysslade här hemma också, hundpromenad på det...
Nu, när jag satt mig, hann jag äta en liten lunch.
Lite sent kanske.
Nu kaffe och armvila.
Återkommer.


P.s. Upptäckte att jag fått en HIMLA många läsare helt plötsligt, för att inte säga DJÄVLIGT många.
Jag undrar vad som har hänt, eftersom jag blivit SÅ poppis bara sådär...?
Ja, Undra kan man ju alltid, sen är det ju inte säkert att man får svar  D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0