XoXo från Visbys egen Gossip Girl...

Promenaden var toppen!
Solen sken, vi gick "Stadsrundan" och hade vinden i ryggen, underbart.
Morsan hängde också med, och idag var hon lite tyst, för ovanlighetens skull.
När vi kom till havet var det stora turkosa vågor som slog upp mot strandpromenaden, Milou ville gå långt upp på gräsmattan för vågorna var ju "rätt läskiga", så jag släppte henne eftersom det inte var någe folk i farten.
Mamma höll på att få spader...
"VA, ska du släppa henne HÄR i stan????"
Ja, hon behöver öva sig att springa fritt och lyda i stan också.
"Men, men, tänkt om hon drar", sa den oroliga mormodern då.

Ja...
Men VART ska hon dra...?
Det är ju ut i havet isåfall, det finns ju inga bilar eller vägar där bilar får köra här!
Och precis då får Milou korn på en AND och drar järnet efter anden, han flyger vettskrämd ut i havet för att rädda sig...
Och Milou drar efter och bromsar precis med tassarna i sanden och havet, gör ett jättehopp rakt upp i luften när hon känner vattnet, vänder och springer upp till oss.
Ställde sig och tittade på den förbannade anden som hann undan.
Så gick vi vidare igenom innerstan.

Och nu till lite skvaller...
För när vi passerat domkyrkan under promenaden, ska in i den trånga gränden vid "Ada Blocks hus" och "Isola Bella" så kommer en liten lastbil.
En lastbil som tillhör en "Auktionsfirma i stan", ingen nämnd då såklart
Den lilla lastbilen hade sån djäkla fart så morsan och jag fick trycka oss platta snabbt mot ena väggen i gränden, och inte nog med det...
När den lilla lastbilen kommer till sista murpartiet på höger sida och ska svänga vid kyrkan, då kör han så fort, och han kommer för nära muren så han kör av ALLA tegelpannor som sticker ut från/på muren!
KRASCH, gnik, klirr och pang i både plåt och backe.

Tror ni han stannde och kollade skadan?
Nope, han drog bara vidare i sin lilla lastbil, körde på två hjul i svängarna typ.

Han måtte ha haft en HÖRSELSKADA för att inte ha hört det där själv, hög musik hade han iallafall inte i lastbilen, för det borde vi ha hört när han passerade.
Så nu finns det en husägare som förmodligen inte blir så himla glad när han/hon ser att muren blivit pajad upptill.
Dessutom att han som gjorde det smet ifrån olyckan.
Han som körde den lilla lastbilen i för hög fart från "Auktionsfirman i stan".
Men han har förmodligen fått sjyssta repskador på sin lilla lastbil på höger sida, och här...
Sitter ju ett vittne.
XoXo från Visbys egen Gossip Girl

Och på tal om Gossip Girl...
Här är man 40 år, och har börjat se alla reprisavsnitt i serien som man kan komma över, bara för att hänga med någelunda i storyn om vad som hänt "förr om åren".
Plus att jag då sett den senaste säsongen som nyss avslutades.
För att...?
Tja, på söndagar har det ju inte funnits så mycket att se på, så jag har liksom fastnat i serien.
Ungdomsserie.
Är man pinsam eller är man...?
Jo, det tycker jag nog allt att jag är.
Men, men, alla andra kanske mognar när dom blir äldre, jag klänger mig envist fast vid ungdomen.
Hur var det nu jag skrev för någon vecka sedan...?
40 år på utsidan, 6 år på insidan.
Fast jag ändrar mig...
40 år på utsidan, 15 på insidan!
För jag måste ju räkna in att jag älskar tonårs-vampyr-looooove också.

Nu ska jag se på SVT Play "The Trip" för jag missade förra avsnittet, och DET missar jag ogärna.
Har sett att det är mest MÄN som gillar och hyllar den här serien (The Trip) och "Dag" som jag också ser.
Jag tror att jag har jobbar lite för mycket med män i min ungdom, för jag har nog en mer manlig humor
Sen blir det "Downtown Abbey", också på SVT Play, missade det också förrförra veckan.
Kvällen är SPÄCKAD som ni märker.
Orkar jag så klämmer jag in "Dag" också, för det har jag OCKSÅ missat i veckan.
Herregud vad jag har gjort mycket i veckan, eftersom jag missat så mycket bra tv

Såg för övrigt hur mitt schema ser ut framöver, i veckan som kommer så jobbar jag tisdag och torsdag.
Sen är jag ledig i 13 dagar, jobbar en dag, och sen ledig fem dagar.
FATTA vad jag ska umgås med vänner, släkt och annat löst folk.
Underbart.
Lite hantverk, julgodis och plocka ner granen ska jag väl också hinna med hoppas jag.
Plus inte att förglömma...
Handla julklappar så fort jag får nästa lön.
Fullt ös, medvetslös.
Nu...
"The Trip".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0