Jag har gjort en boklista...

Bästisen har åkt, vi åt hamburgare med en massa tillbehör, alla blev mätta och belåtna.
Sen fick jag och bästisen lite "egentid", sambon la sig i sovrummet och såg på tv och sonen pep ner till mormor.
Då kunde vi skvallra lite
Ja, det kan ju behövas det också ibland.
Nu så har jag har kommit in på min mail för första gången sen i slutet i november...
Den var full.
Djävligt full.
Bara att sålla så mycket som möjligt och läsa dom som kändes som dom 30 viktigaste, då var det över 200 ska ni veta.
Jesus.
Nu är det rensat och klart.
Mailstäd, kan behövas det också ibland, men det slipper sambon att göra iallafall, blir så mycket städ för hans del ändå

Dags att hoppa isäng, längtar efter min bok, vill veta vad tokstollen Keith ska hitta på idag.
Jag har förresten gjort en BOKLISTA av nya böcker som jag ska läsa det kommande året, alltså nya för mig, men kanske inte helt nya på marknanden.
Det finns många jag ser framemot att sätta tänderna i kan jag säga.
Den jag ska börja med efter Keith-boken blir...



Handlar om USA/ Mississippi på 60-talet, och en vit kvinna som skriver en bok ihop med några svarta kvinnor, och om deras liv som hemhjälpar till dom rika vita.
Kan bli intressant kanske.

Och när jag var i bokhandeln och letade efter en julklappsbok till sonen häromdagen, frågade jag ÅTERIGEN efter Karl Ove Knausgårds andra bok, "Den blå boken", om den kommit i vanlig pocket.
Nä, det hade den ännu inte gjort (va faaaaaan), men i FEBRUARI, då kommer den!
Halleluja!!!
Äntligen, som jag har längtat, jag hoppas den är lika bra som den första...
Men det är den nog.
Nu, sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0