Håller ett stoneface...

God morgon!
Här blev man väckt av bästisen Klokboken imorse.
Hon blir nog lika förvånad som jag, varje gång hon lyckas väcka mig halvtidigt på mornarna.
För...
Jag är ju morgonpigg.
Eller...?
Men så är det ju där med att jobba dygn...
Nuförtiden behöver jag alltid "sova ut" efter att ha jobbat dygn (börjar bli gammal ;), och då sover jag oftast till 08.30 - 09.00.
Kroppen behöver det liksom, fastän jag la mig vid 22 igår.
Men, Klokboken ringde 08.15, och då sov jag ännu.
Så försökte jag ringa tillbaka förut, då tutade det upptaget.
Ja, så kan det vara, jag får fösöka igen.

Idag ska vi ut på landet på 40-års uppvaktning, lär väl inte bli så mycket mer än det gissar jag.
Skulle ha gått ut och gått långpromenad nu på förmiddagen med Milou, men regnet vräker ner just nu.
Det får bli en kortis.
Fast...
Det gör nog inte så mycket ändå.
Denna veckan har jag kört lite kortare promenader, bara för att få Milou att öka lite i vikt.
Hon springer så lätt av sig det lilla hon lägger hon lägger på sig.

Ja, och faktiskt så har hon gått från skelett till inte riktigt så benig.
Till och med sonen sa igår:
"Tycker att hon har fått lite tyngd igen."
Ja, och det tycker jag också.
Det som också är bra är att hon inte varit orolig för att hon inte fått gå rejäla långpromenader.
Förut var det nästan så att hon blev lite "spattig" utan långpromenader, men nu verkar hon ha mognat lite i det också.
Hon klarar av att ta det lugnt dag ut och dag in, utan att som sagt bli spattig.
Jättebra.
Och denna veckan har det blivit extra mycket "pedigree-blötmat" i torrfodret, och hon har ätit bra.
Istället för "Biggest Looser" har vi kört "Läger/Camp Biggest Eater" här hemma.
Noll motion och bara ÄTA.
Fast hon är ju fortfarande "petit", har mätt henne igen, och hon har inte växt på vare sig höjd, längd eller huvudet.
Hon är nog en mini-cavalier.

Sonen sitter brevid och hoppar sittandes i den andra soffan.
Jag sitter och ser morgon-tv på Tv4 och sonen vill se Disney Channel.

"När kan jag få tv´n, när kan jag få tv´n, när kan jag få tv´n, när kan jag få tv´n, när kan jag få tv´n, när kan jag få tv´n, när kan jag få tv´n, när kan jag få tv´n... (osv)

Aldrig under din livstid om du fortsätter så där, tänker jag tyst, men håller ett stoneface för att låtsas att jag inte blir provocerad.
Fast nu läser han väl förmodligen ATT jag BLIR det senare.
Men just nu, när jag skriver detta, låtsas jag att jag inte blir provocerad.
Inte alls

Så ett superhopp till JULAFTON!
OJ, så jag längtar.
Jag känner mig som ett barn.
Men det är av en speciell anledning som jag längtar till julafton iår.
Till julklappsutdelningen.
Jag kan inte hålla mig här nu, det är helt omöjligt, jag måste bara skriva av mig vad jag har köpt till morsan och moster!
(dom har ju ändå inga datorer och läser min blogg så jag kan avslöja det här ;)

Jag har nämligen hittat t-shirts med PIFF Och PUFF på!

Snacka om att jag kommer fnissa ihjäl mig när dom där två, "Kriiiina & Chipsen", kommer öppna just dessa två julklappar.
Jag bara önskar en sak...
Att fler släktingar hade varit här och sett deras miner.
Men jag får väl fota och lägga upp på bloggen som vanligt
Sen kommer jag tvinga dom där två att ha på sig dessa t-shirts varje jul, påsk, famlijesammankomst, Nunnanbesök, you name it!
Jag gissar att det kommer bli succé varje gång.
Ja, då var årets hemlighet avslöjad.
XOXO Visbys egen Gossip Girl.
(shit, jag har blivit förgiftad av det där ungdomsprogrammet ;)

Kom för övrigt på att Piff & Puffs engelska namn är "Chip & Dale".
Passar ju UTMÄRKT nu när Lilla Sunshine börjat kalla moster Bibsen för "Chipsen".
Då slipper vi ju ändra deras smeknamn igen, för Moster B är ju självklart "CHIP"
Så har jag hittat ett mönster på VIRKADE Piff & Puff...

Nu är jag inte så duktig på armigurumifigurer, tycker det är så litet och pilligt och jag har så stora händer, men...
Kanske jag skulle kunna försöka svänga ihop dessa två till sommaren?
Ja, försöka duger, så får vi se.
Nä, nu ska jag gosa med sonen och snart är det dags att göra sig iordning och åka iväg.
Vi ses senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0