Vad sägs om treeshoes...?

Ljus i vårt hus...



Men inte ens DET kan rädda mitt humör.
Ja, ni gissar väl kanske vad som ska komma...?

Jag ägnar 50 minuter åt att göra allt förarbete till sambon innan städet idag, går iväg med sonen i regnet på stan och köper två julklappar, kollar på kommande inköp ( fortfarande i regnet, för det har ju regnat hela dagen), vidare till bibblan...
Då ringer sambon och säger att han är SJUK igen, och inte kommer städa.
Det får bli på onsdag istället.
Och där står jag i spöregnet med värkande nacke efter förarbetet hemma samt bärandet av paraply för att skydda mig från regnet.
Och sonen förväntade sig vidare varm choklad med vispgrädde på bibblan.
Jag kände hur jag ruttnade ihop som den värsta av dom värstaste satkärringar.
Mhm, ruttna var ordet, med svavel pysandes ut ur öronen, och sen började jag dessutom glöda.

Vi går raskt vidare i texten, lämnar det tråkiga bakom mig...

Jag och sonen var inne på "Friends" och kollade halsband.
Då hörde jag att tjejen i affären spelade ELVIS julsånger i högtalarna.
Jag blev stensåld.
Nu har jag haft Peter Jöback-jul samt Bacchi Bröder-jul i flera år.
Men NU kände jag att måste bli en ELVIS-jul detta året!
Jepp, och på Åhlens fann jag exakt vad jag letade efter...



Så det blir en väldigt SVÄNGIG jul iår, med MYCKET VIBRATO i rösterna som sjunger med

På bibblan lånade vi böcker om både hundar och vampyrer, åt lussebulle/paj och kaffe/choklad med den livsviktiga grädden.
Vi ville knappt lämna bibloteket när mörkret sänkte sig, och regnet fortsatte ösa ner.
Och sonen kom på var biblotek heter på engelska:
"Bibbloutech"!
Nja, kanske inte riktigt rätt, sa jag.
Eller vad sägs om "Treeshoes", ett annat ord han kom på att han "kunde" ( träskor).
Mja, inte riktigt rätt där heller, men BRA ihopsättning av två ord ändå.

Som om inte det var nog tog vi sen en liten sväng in på Kattloppisen.
Hittade en jacka som kostat 50:- och nu var nedsatt till 10:- till sonen.
HM/Logg dessutom...





En grågrön, tjockt fodrad höst och vårjacka.
Om inte sonen vill ha den kan jag ta den själv, den var faktiskt jätteskön och snygg.
Det lönar sig att gå och kolla på "sin" loppis med jämna mellanrum, för VIPS så dyker det upp prisvärda och åtråvärda grejer.
I detta fallet var det ju nästan så den var gratis!

Nu har lugnet lagt sig i lägenheten, sambon och sonen har dragit iväg för att handla.
Jag lyssnar på Jul-Elvis...



... ska ta en dusch för jag är frusen, blev det i regnet idag liksom.
Hunden sover.
Sen blir det varm soppa för min del.
Återkommer, då kanske jag har svalt min städbesvikelse.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0