Vill ha, måste ha, måste sy....

Hemma och middagen puttrar på spisen.
Jag och Milou har varit på "visit" hos Lilla Sunshine.
Lilla Sunshine hade haft det väldigt svårt att sova middag innan vi kom, hon var uppskruvad och förväntasfull enligt sin mor.
För VI skulle ju komma.
Så kom vi, och då sa Lilla Sunshine:
"Jag är så lycklig över att ni kom hit."
TACK, sa jag, jag är väldigt lycklig över att ha fått kommit hit också.
Min bästis viskade:
"Hon låter ju som din son, i den här åldern!"
Mhm, viskade jag tillbaka, LILLGAMMAL typ.
Och så fnissade vi.

Mjukis-Milou blev däremot en flopp!
Hon hade en precis likadan, attans.
Men jag tog med den hem igen, så kan sonen ge den till sin lillebror i julklapp istället.
Lilla Sunshine är helt insnöad på Pippi...
Så det får bli något "tillbehör" till hennes Pippihus istället.

Så har vi väl inte hunnit med så mycket mer jag och Milousan, för vi har varit borta hela eftermiddagen och myst typ.
När vi skulle ta oss hemåt var jag glad att vi hade vinden i ryggen OCH att jag köpt det där vintertäcket åt Milou, för fy fan vad det regnade.
Jag hade tur när jag åkte dit, för då hamnade jag "mellan" skurarna och kom in nästan helt torrskodd.
När vi kom hem...
Var vi dyngsura.
Men av med alla kläder och hopp i myskläderna.
Upp i soffan och så sitter vi som två hopkurade bollar i soffan igen.
Snart ska jag och sambon se "Jägarna 2", inget på tv ändå så då kan vi lika bra se film.
Jag måste bara se "Julkalendern" (ja, jag tycker den är så himla mysig ;) och nyheterna först.

Förresten måste jag bara berätta att jag blev dödskär i den där tunikan som Laleh hade i sista avsnittet av "Så mycket bättre", när hon sjöng duetterna.



Vilken jag tyvärr INTE kunde hitta en klok bild på!

Men jag kan väl rita något liknande imorgon, annars kan ni kanske gå in och kolla på Tv4 Play om ni är riktigt nyfikna.
Men iallafall, det bästa är, att jag har PRECIS ett sådant mönster på en sådan tunika.
Bara en sak som fattas...
Ja, TYGET såklart.
Jag satt faktiskt och drägglade när jag såg hennes tunika och kände bara:
Vill ha, vill ha, måste ha, måste ha, måste sy, måste sy...
Ja, det MÅSTE jag verkligen!!!!
Mer om det imorgon, för det vill jag verkligen utveckla lite!
Imorgon ska jag avsluta dom två sjalarna som ska till Hjälpstickan och så ska jag skicka dom på onsdag, gå hundpromenaden, SY om jag hinner (men det hinner jag väl förmodligen inte) och klä julgranen med sonen som kommer hit efter skolan.
Bizzy before christmas

Och...
Milou har ätit upp en liten plastgrej på sambons hörlurar, och tuggat sönder sladden.
Varför äter hon PLAST, tyg och dylikt, när hon inte kan äta vanlig mat?
Mycket märkligt tycker den fundersamma matten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0