Julaftonsmorgon...

Julaftonsmorgon...
Så var den äntligen HÄR igen.
Min 40:e julafton i livet.

Blev väckt idag av sonen som var uppe redan 07.30.
Nu sitter vi i varsinn soffa med varsinn dator.
En modern julaftonsmorgon av idag.
Julaftonsmorgonmys.
Eller kanske inte.

Rimmstuga på morgon-tv.
Vi rimmar inte, vi stimmar inte.

Ja, nu ska jag göra fruktbröd, väcka sambon, så ska det dammsugas bort lite dammråttor som letat sig fram i hörnen.
Det kommer säkert fler när dagen och kvällen är slut.
Lite mer pyssel innan gästerna kommer ska även hinnas med.
En hel del faktiskt.
Trodde jag var NÄSTAN klar, men det var jag visst inte.

Har glömt att köpa GLÖGG!
Vad är en julafton utan glögg?
Får ringa kussen och kolla om hon har någon liten skvätt kvar.
Annars får det bli alkoholfri från Statoil.
Inte mycket att göra åt.
Julen ROLIGASTE överraskning har INTE anlänt
Nej, Piff & Puff tröjorna från HM har inte kommit fram i tid.
Jag är grymt besviken, dagens höjdpunkt är puts väck.
Nåväl, då får jag spara dom till PÅSKAFTON när nästa släktfest går av stapeln.
För att ge dom i efterhand när vi är själva blir ju ingen effekt, det måste vara släktfest.
Jag är som sagt grymt besviken.

Men, men, nu har jag inte tid med er.
Jag måste pimpa hemmet vidare inför att gästerna anländer.

Ett litet ord på vägen till alla er vuxna där ute...
Tänk på era BARN, den bästa julklappen ni kan ge dom är en NYKTER jul!

Så från mig, till er alla, en riktigt

Vi ses imorgon igen.






Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

GOD JUL till hela familjen !



Ha det kul i Jul.Det är ju ingen brådska den varar ju ända in till Påska.



Kram Mi



2011-12-24 @ 20:18:35
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

GOD JUL till dig med, hoppas du hade en fin julafton du med! Kram Madde

2011-12-25 @ 13:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0