Här går det undan i halsen...

Såg på nyheterna att journalisterna Martin och Johan som dömdes för "terrorism" fick lägsta straffet för sitt "brott", 11 år.
Dags för regeringen att SKIPPA den tysta diplomatin perhaps...?

Själv var jag pigg som en nötkärna igår!
Samma läge klockan 18.00, kände mig inte ett dugg risig.
Klockan 20 ca sa jag till sonen:
"Fasen, det känns som om jag håller på att få ont i halsen."
Klockan 23...
Kunde jag knappt svälja.
Här går det undan i halsen minsann.

Idag är läget detsamma, tog febern direkt imorse, hade 38.
Känner mig ledbruten i kroppen och har ont, lite blossande i ansiktet.
Halsen är svullen och jag svårt att svälja.
TUR att jag klarade mig över julen iallafall.
Två alvedon senare, så känner jag mig mindre "blossande" i fejset, men halsen kvarstår.
Det blir alltså lugna gatan här i två dagar, för på torsdag är det meningen att jag ska jobba.
Skall dock ringa redan idag och säga till i tid så dom har en vikarie stand by IFALL jag är risig på torsdag.
Jag går inte om jag har feber.
Har jag gjort alldeles för många gånger under åren.

Läbbigt dessutom att ha ont i halsen när man inte har några halsmandlar kvar.
Jag har bara haft ont i halsen ordentligt en gång sen jag tog bort halsmandlarna.
Och när man har halsmandlar så sitter ju det onda i mandlarna och det sitter i övre delen av halsen.
Nu sitter det onda i övre och neråt i halsen, jag känner mig som om jag har en stock nerkörd i halsen.
Alltså jag känner mig lätt illamående för att det är så svullet neråt i halsen.
INTE för att jag önska tillbaka mina halsmandlar, för då fick jag ju ont i haslen så fort jag blev förkyld, men...
Det är obehagligare att ha ont i halsen nu faktiskt.
Skitsamma, jag får ta det lugnt som sagt, dricka honungsté och äta vitlök tror jag minsann.
Kurera mig.
Skit, men jag ska faktiskt ta mig en dusch och sen se vad jag orkar göra idag.
Återkommer lite senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0