Hade en laxerande effekt...

Så har mer än halva dagen gått och jag har...
Pratat.
Telefonen har ringt oavbrutet sedan jag vaknade här.
Så kan det bli, nu har jag ganska ont i halsen faktiskt av allt pratande.
Men, men, det blir många timmar tystnad framöver nu för sambon är på jobbet, sonen hos en kompis och jag är själv.
Läget är ungfär som det varit dom senaste dagarna, men idag hjälper alvedonen igen iallafall.

Nu ska jag sätta mig och klippa till lite garnprover och skicka till en "kanske-kund" på fastlandet.
Ja, och nu när jag suttit så mycket här och vilat så har jag tänkt, och det jag tänkt och kollat på, det är vad jag har för mönster.
Jag har liksom haft tid att PLANERA lite tyginköp.
Tänkt på VILKA tyger skulle kunna passa till VILKET MÖNSTER.
Jag vill testa på lite olika varianter och se vad resultatet blir.
Jag måste ju lära mig från början här nästan, eftersom det var så längesedan jag hade en klok symaskin.
Så nu ska jag beställa lite jeanstyg till tubjeansklänningen som jag ska göra, lite microsatin till lösare tunika och partysatin till någon tajtare topp, bomullsvoilé att ha och färga egen batik och viscosejersey.
Detta beställer jag från Stoff & Stil, dom är ju billiga och bra.
Jag ska bygga upp ett litet tyglager så jag har när syandan faller på.

Ja...
Så här händer det inte så mycket annat.
Det är handarbetes och sy-planering, plus hänga i den röga soffan.
Ta alvedon och Zyx.
Läste bipacksedeln och lärde mig varför man inte ska överdosera.
Men...
Jag lärde mig även att tabletterna hade en laxerande effekt.
Det märktes.
Idag överdoserar jag inte.
Jag har bara tagit EN, och håller mig sen till honungsvatten och Vicks "Honey Fresch".
Funkar mycket bättre
Återkommer, nu ska jag klippa garn!

P.s. Apfilmen jag såg igår var inte heller någe vidare. D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0