Det där är min plats...

Har hämtat mina tyger och är SUPERNÖJD!!!!



Ja, jag är faktiskt jättenöjd med alla utom den mörkblå/prickiga i mitten av dom prickiga.
Jag tyckte den var dassigare än dom andra på något sätt.
Men dom andra är skitfina, precis min stil, nu blir det något i stil med...



... dom där klänningarna.
Puffiga sommarbyxor kanske?
Eller några andra FINFINA mönster som jag samlat på mig.

Och vad hände när jag var på stan då...?
Jo, jag fick en rejäl febertopp.
Jag skulle på Åhlens och köpa strumpor, apoteket, sen handla lite på Coop och sen hämta paketet och sen hem.
Jag tog Åhlens först, apoteket sen, handlade på Coop och när jag står i kassan bara känner jag hur risigt jag mår.
Blir varm, öppnar jackan, men börjar FEBER-KOKA.
FAN, jag glömde ta alvedon innan jag stack.
Jag börjar verkligen febersvettas och mår skit.
Handlar, går till posten och bara DÖR av feber, känner jag.

Har en gubbe bakom mig som blir svinsur för att jag lämnar min väska som "köande-Madde" medans jag ropar på mamma i Coop-gallerian, för att hon ska komma och ta min kasse.
Han ställer sig FRAMFÖR min väska, även om inte kön har rört sig medans jag lämnat den.
Jag kommer tillbaka och säger:
>Ursäkta, men det där är MIN plats!!!<
"Du flyttade ju på dig", säger gubben (i min ålder)."
Jag lämnade väskan där för att behålla min plats, för att ropa på min mamma bara, kön har ju inte rört på sig.
Han flyttade inte på sig.
Jag kände med febertopp och allt, att nu flyttar du på dig gubbdjävel (i min egen ålder) eller så...
Blir jag galen!
Jag sa:
Varsågod och ställ dig bakom mig!
Han flyttade på sig och blev skitsur.
Fast inte lika skitsur som jag.
SÅ FRÄCK du är dumskalle, tänkte jag.
Jag var inte var på humör i detta tillståndet att folk går före fastän man lämnar sin väska som köplats och bara lämnar kön några sekunder.

Nog om det, jag fick ut mitt paket.
Jag är glad för mina tyger.

Nu är jag nyduschad för andra gången idag, jag var tvungen när jag kom hem, för jag var sjöblöt.
Jag har tagit alvedon och mår bättre tack vare det misstänker jag.
Sitter i soffan och tar det "piano".
Tänkte att detta blir nog förmodligen segdraget...
Sonen var risig i en månad, mamma är väl inne på 2 -2 ½ vecka, dom hade/har hosta, den har jag sluppit.
Jag har fått halsen istället.
Jag hoppas att det går över snabbare på mig, imorgon firar jag iallafall nyårsafton med vänner...
Och sen får det bli vad det vill dagarna efter.
Nu...
Ska jag titta på mina tyger, fixa kaffe, fixa i nätbutiken igen och sen virka på den gröna tunikan.
Är snart klar med framsidan.
Återkommer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0