Så tuktas en argbigga...

Uppe och snart jobbdags, jag har sovit gott men natten började inte fullt lika bra...
Milou var inte trött, hon ville gnaga på ben och det fick hon inte för mig, jag ville att hon skulle börja slappna av inför natten.
Milou...
Hon ville inte slappna av alls, hon ville busa.
Upp och ner i sängen, hit och dit över golvet, spegeln...
"En annan hund"...
Och så satt hon igång och skälla, på "Den andra hunden", och skällde och skällde, för "Den andra hunden" var ju minst lika upprörd och skällde tillbaka på henne.
Daaaah.
Hör inte en hund att det bara är hundens eget skall som svarar tillbaka?
Tydligen inte.
För hon fortsatte skälla, jag röt, och hon var DÖV.
Och "Den andra hunden" var också döv.
Jaha.
Tillslut, när inga bannor hjälpte tog jag till det ulltimata, LÄSKIGASTE, tricket av alla:
Vattensprayflaskan!
Har hjälpt på både katter son hundar förut.

Jepp, matte gick ut i köket och fyllde upp vattensprayflaskan och gav en ny order om tystnad, (skäll, skäll, skäll, skäll)
Okej...
"Tyst!!!!" (spray, spray)
Och det blev tyst.
Knäpptyst.
Milou fattade inte vad som hände.
Hon hoppade upp i sängen, chockskadad, vad gjorde matte nu?
Men en minut senare var det dags igen, fast om än bara ETT SKALL och lite magmurr, som för att testa VAD som skulle hända...?
Vattesprayflaskan kom fram igen.
Dusch och Milou kröp i bakom ryggen på mig, äntligen vila och Keith Richards bok.
Ja...
Så tuktas en argbigga!

Sambon tyckte som förväntat att hundskylten som jag köpte igår var BRA, men den andra, manskylten var MINDRE kul.
Ja, sa jag, men det går faktiskt att se den skylten på TVÅ sätt, det manliga och kvinnliga perspektivet.
Det manliga:
Bara att säga "Ja, älskling/Yes dear", per automatik för att slippa gnat och tjat, slippa undan, men ändå inte mena något med det.
Det kvinnliga:
Man har drillat sin man perfekt och säger man "Hoppa/Jump" då är det HOPPA som gäller när man uttalar sin order.
Ja, det var ju SANT förstås, sa sambon, och tyckte att skylten var LITE festligare än innnan.
Manligt/kvinnligt, bara att tolka den på DITT sätt
Nu...
Jobbet, vi ses imorgon.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0