Av barn får man ibland lära sig...

Av barn får man ibland lära sig ROLIGA saker...
Idag var en sådan dag.

Sonen kom hem här och sa:
"Mamma, jag måste få visa dig en sak på Youtube, har du sett "Sagan om Ändringen"?"
Nä, sa jag det har VERKLIGEN inte gjort!
Och tänkte, Vad är det nu för SNUSK ungarna har lärt varandra på skolan...?

"Jomen mamma, du måste se det, det är JÄTTEKUL, snälla!"
Vad är det för något?
Någon snuskversion av "Sagan om ringen" eller, någon "toalett-version" eller?
"Nej, nej, det är bara en jätterolig version!"
Och han tjatade tills jag gav med mig, vi satte oss med datorn och jag...
Skrattade lika mycket sonen!!!!
Om inte mer, för han har ju förmodligen redan sett dom flera gånger.

Jag vet inte om det är jag som har barnslig humor, eller han som har vuxen, fast en sak kan vi konstatera iallafall:
Vi har SAMMA humor!
Det var URFÅNIGT, men när det blir så där fånigt, då kan det faktiskt funka ibland.
Ja, nu var det ju många verioner av den där "Sagan om Ändringen" och vi såg 1-2 och 3.
Det finns fler, men dom första tre var iallafall JÄTTEKUL!
Rekommenderas om ni har en tråkig ½ timme att slå ihjäl.



På kvällskvisten har jag inte hunnit virka så mycket.
Jag har plockat in tvätt, lagat stuvade makaroner och stekt falukorv, diskat, bäddat sonens säng och tagit kaninburen.
Nu har han krupit isäng och ser en film och jag ser nyheterna.
Nu till virkningen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0