Jag accepterar, men protesterar...

Mållganmail och en person undrade om jag VERKLIGEN tyckte att det var BÄTTRE med ett halvt finger i handen, än att flytta på en tand...?
NEJ, självklart inte.

Jag överdrev en aning med sjuk humor (arbetsskada), men har man jobbat inom äldrevård en gång i tiden och förmodligen är det samma inom sjukvården också...
Då är man inte så KÄNSLIG och kräsmagad efter ett tag.
Man kan avbryta sin frukost för att gå och byta en bajsblöja, eller för den delen gjort en omläggning av någon med kallbrand och ha lukten kvar i näshåren och gå och sätta sig och fortsätta äta sin frukost...
Som om inget har hänt.
Jag föredrar inte kallbrand framför en mjölktand.

FAST...
Hellre en BAJSBLÖJA än en läbbing liten tand på handfatskantnen, DET menade jag iallafall.
Men det är också för att sonen inte har låtit bli den där tanden sedan han märkte att den var lös.
Börjat med vickande och sedan nästan vridande.
DET...
Är inte så majligt tycker jag!

Så till dagens NYHET.
Min chef har fått sparken.
Och inte bara min chef utan en chef TILL och båda dom administrativa personal som jobbar inom Omsorgshuset.
EN CHEF blev kvar.
?????
Ja, det var möte igår och ämnet var:
"Omorganisation inom Omsorgshuset" typ.
Och när jag fick reda på det så tänkte jag:
JAG SKITER i det där, jag är så djävla trött på den här organisationen jag jobbar inom så jag SPYR.
Dom är ett penningakåt företag som kör över allt och alla!
Och...
FUCK KOMMUNEN som sålt ut oss.
Dom sålde ut oss till något som vi inte har kunnat sätta emot.
Just acceptera or GO.
Ja, vad hade man för val?

Så när jag hörde om det där mötet då tänkte jag:
Nä, jag orkar fan inte, för är det fler neddragningar som berör OSS då kommer jag väl explodera med min stora KÄFT och säga något riktigt dumt...
Och sen är jag arbetslös!

Men så hämtade jag tidningen imorse och läste nyheten att två chefer får kicken och två administrativa.
GUD SÅ djävla...
IDIOTISKT.

Men Omsorgshuset har ju tappat KLIENTER, ja, jag skriver klienter, fast det heter BRUKARE.
( Fast jag HATAR ordet BRUKARE, det är så djäkla nedvärderande.)
Ja, så när nu Omsorgshuset tappat klienter då blir det ju övertaliga assistenter, chefer och adm personal.
Jesus kristus.
Och det kan man ju inte ha när man ska vara en VINSTMASKIN.
Och det HÄR som skulle bli så BRA, eller hur Gotlands Kommun...?
Det var ju så hoppfullt och förtroendeingivande.
NOT.
För alla, utom för klienter och assistenter då kanske.
Och nu även cheferna då tydligen.
Ja...
Jag skickade ett sms till en av mina arbetskompisar och frågade om hon visste om det här om våran chef.
Hon ringde upp, och berättade att hon varit på mötet, och undrade om inte jag VISSTE om att det var möte.

Jo, det visste jag ju, men jag sket i det, jag är så trött på deras möten och omorganistioner så det fick vara för min del, sa jag.
Dom gör ju ändå som dom vill, tyckte jag, oavsett vad VI säger.

Så drog hon i korta drag vad som sagts på mötet och jag fick även veta att nu skall det bli EN i varje PERSONALGRUPP som skall se till att det FINNS VIKARIER och sköta lönelappar och se till att sådant kommer till kontoret i stockholm.
Det ska skickas.
Ja, det är säkert MER, men hon var på väg till jobbet och vi skulle höras senare.
Bara det fick mig att göra den DJUPASTE SUCK jag någonsin kunnat uppbringa.

Ska vi bara ha en chef och sedan sköta ALLT ANNAT själva, vilket vi iofs ganska mycket GÖR redan, men vi har ÄNDÅ en NÄRA chef att luta oss mot och nu blir det då ännu mer.
Och vi har ju för fan inte ens betalt när vi jobbar på natten längre.
SYND, synd, synd för en själv att man råkar ÄLSKA sitt jobb!
Synd.
För annars hade jag gjort något som jag uppmande någon annan att göra:
SÄGA UPP MIG.
Men jag älskar mitt jobb.
Jag vill inte ge upp.
Jag accepterar, men protesterar.
Fortsättning följer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0