Klockan 05.00...

Klockan ringde 06.10 här och jag steg upp 5 minuter senare.
Gick ut mot köket och ser att det kommer tv-ljusflimmer från sonens rum.
Tittade in, jominsann, där låg han vaken.
Hej, är du redan uppe?
"Ja."
Jaha, hur länge har du varit vaken då?
"Jag ställde klockan på 5, så jag har varit vaken sedan dess!"
FEM???
Varför då, det är ju jättetidigt, du kommer aldrig orka med skolan idag?
"Jag måste hinna se hela den här filmen innan jag går till skolan!"
(Sagan om ringen 2)
Nä XX, det kan du göra när du kommer hem, vad är det för dumheter?
(sa jag och lät som min mamma...)
Det här får du inte göra om!
Tystnad...
Hallå, hör du?
"Mmm, visst..."

Svarade han föga övertygande och gäspade.
Toppen, det blir säkert kanon för honom idag.
NOT!

Själv är jag förmodligen lika trött.
Jag har sovit så dåligt, kunde inte sluta läsa min bok (notera till mig själv att aldrig köpa BRA och läsvärda böcker någe mer ;) men sen har det ju stormat så in i bomben inatt.
Jag blev väckt stup i kvarten att vinden tog tag i fönstrar och framför allt balkongen.
Det har små dunkat och VINIGT som fan.
När jag tittade mig själv i spegeln fick jag en liten chock!
Nog för att det kan vara illa på mornar ibland, men idag...
Så jag ut som om jag går på KORTISON!

Och för er som inte vet hur man kan se ut då, så kan jag tala om att jag ser helt UPPSVULLEN ut!
Kul, jag vill stanna hemma och bara sova idag.
Men det går ju inte, för nu är det ju snart jobb.
Nu ska jag ta mitt kortison-fejs och duscha SUPERKALLT, jag måste VAKNA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0