Som en möglig bulle i brödlådan...

Till nästa år får dom fan bara ha EN svensk melodifestival, och bara välja ut dom bästa inskickade låtarna direkt.
Detta börjar likna tortyr.
Det som var "nytt och fräscht" för några år sedan...
Är nu en möglig bulle i brödlådan.

Och mina favoriter var:
Ettan, Linda Sundblad med Lucky me.
Sjuan, Sebastian med... kommer inte ihåg vad låten hette.
Och åttan med Eric Saade med Popular.

Jag kunde GENAST sjunga med i Erics låt, jag kunde både TEXT (ja den var ju ursvår ;) och jag kunde LÅTEN också.
Den var så himla bekant så det var inte KLOKT...
Jag nynnade, och nynnade och så hör jag sambon "Ring my bell" med Lili & Sussi!
JAAAA, det är ju "Oh mama" med Lili och Sussi, skrek jag!
Och satt jag och sjöng "Oh mama can´t you tell, oh mama can´t you tell" samtidigt som han sjöng "Popular" på tv´n.
Vilken ripp off, vilken låtstöld.

Nu ser jag den engelska serien, sen läggdags.
Jag hinner väl blogga innan jobbet imorgon.
Nu måste jag hänga med.



Kommentarer
Postat av: Kristina

Jaha! Så ni fick den till "Oh mama"! Vi tyckte också att den var väldigt bekant men kom fram till att det var "Kall som is" med Gemini!

2011-02-20 @ 00:29:08
URL: http://jultorpet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0