Tre och en halv...

Jaha, nu har jag bakat lite till i eftermiddag.
Fast tårtan gör jag vid 12, måste ta det lugnt en stund.
Har skurat av handfat, toa och plockat bort några dammråttor.



Varit nere vid HYRESVÄRDINNAN och berättat om temperaturen i morse, hon svarade:
"Jaha, vad konstigt, jag trodde pannan stod på 3,5...?"
NÄ, den stod på TRE och inte ens TRE OCH EN HALV räcker vettu, den måste stå på FEM!
"Jaha, ja då får jag väl vrida upp den då..."
Det har jag redan gjort fattru väl?
Annars hade vi förfrysit där uppe!"
Och så vart vi sura som ättika på varandra.
Nu har vi dock BEHAGLIGARE temperatur här, 20 grader.
Jag hoppas den stiger MINST två till.
Då är jag nöjd.
Ganska iallafall


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Gott att du har det varmt och skönt igen!

Ha en fin helg!

Kram Ingrid

2011-02-12 @ 12:21:44
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0