Klart man ska sjunga!

Lite ordentlig mat och ytterligare lite kaffe och jag har piggnat på mig.
Men bara marginellt gissar jag.

Ser på nyheterna i detta nu att Mubarak ÄNTLIGEN har avgått, det var väl inte en dag för tidigt?
Inte för att jag faktiskt hade en aning om från början att Egypten var en diktatur.
Med en president som valfuskat i åratal.
Jag trodde Egypten var en demokrati.
Hm, men man lär så länge man lever, och nu har jag lärt mig det.
Men det är kanske för att man ser det som ett STORT TURISTLAND, och ett turistland kan väl inte vara en diktatur...?
Trodde jag ja.
Nu var det det, och alla länder som har diktatur behöver väl inte bete sig som Iran, Irak, och gud vet vad mer.
Skönt för Egypten, det verkar ha gått RÄTT FREDLIGT TILL ändå, hoppas dom får en BRA, ny president.
En riktigt folkvald.

Snöstorm igen.
Jag undrar om taket ska lyfta här.



Det stormar någe okristligt.

Nu ska jag krama på sonen.
Som FÖRRESTEN  vid middagsmaten KOM IHÅG att ställa sig upp och SJUNGA för sambon.
Ja, just det ja, tänkte zombie-frugan, han fyller ju år idag ja.
Såklart man ska sjunga.
(Where is your head and manors miss Österholm? )
Jag föll in i sången och skämdes.
Att en 11-åring ska ha"folkvett å etikett" och inte en 40-åring.
Men...
Jag har fostrat honom VÄL verkar det som
Eller så är det någon annans förtjänst, vem vet.
Fast jag hänvisar sambon till Mållgan min ständige sekreterare, OM han skulle VÅGA ha några klagomål.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0