Solsidan, never ending skrattstory!

Solsidan är avklarad!
Vi skrattade lika mycket som vanligt, och jag förstår mig inte på dom människorna som säger:
"Det är inte alls lika roligt som första serieomgången..."
Det tycker vi att det är, och idag var IGENKÄNNINGSFAKTORN:

UTRENSNING, vems saker RYKER???

Ja, jag hade senast i advent och julas ett UTBROTT när jag skulle upp på vinden och ta fram adventssaker och julsaker.

Och där står ALLA TOMMA KARTONGER till varenda ELEKTRISK PRYL som som vi äger.
För att...
Man ska spara på dom en HERRANS MASSA ÅR ifall något går sönder och man måste skicka tillbaka det till "Net on Net" eller "Cdon.com" eller kanske till och med traska över till Harry Carlssons!
Enligt sambon!!!
Och jag undrar om det inte finns ett bäst-före-datum för kartonger...?
För om garantin gått ut på prylen man köpt, då har man väl inte behov av kartongen?
Men det har man enligt sambon.
Så vi har typ en kartongkyrkogård uppe på vinden.
BLAND ANNAT ska tilläggas.

Så i adventjulas då fick jag tuppjuck.
Jag kom knappt fram, plus att det bara är typ 1.45-1.50 i takhöjd, då måste det vara ordning liksom, för man kan ju inte stå rak...
Det är ansträngade att vara för länge där uppe.
Då ska man dessutom sicksacka bland en massa tomma kartonger.
Dåndimpen direkt.
Jag sa till sambon och morsan:
I vår då hyr vi ett släp på macken, jag ska RENSA här uppe, jag blir tokig!

Ja, så när Alex och Anna stod där med sina orginalkartonger, faxar och gamla SOVSÄCKAR...
Då var det inte utan att vi kände igen oss.
Nu skall jag försöka få isäng en trilskande son...
Inte gick det att prata i telefonen heller, han är SÅ NYFIKEN och otrött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0