Min dag...

Idag har min dag gått i umgängets tecken!

Jag knatade iväg så fort jag blev klar här, ner till Fornsalen och käkade lunch med Syster-Yster.
Vi hade väl en hel del att avhandla, vi har inte setts på evigheter.
Åt faktiskt VÄRLDENS GODASTE bulgursallad med kyckling, rekommenderas VERKLIGEN.
Bara ett lite problem för mig...
Den var väldigt salt.
Men det fick faktiskt vara skitsaksamma, den var så god.

Sen hade jag varit och köpt en liten spontanpresent som jag skulle smita in till två nygifta och lämna och säga GRATTIS...

Men jag blev kvar en herrans massa timmar och vi pratade och fikade, väldigt mysigt.
Och det lustiga var...
Att när jag satt där i krukmakeriet så kändes det som om jag aldrig lämnat det.
Alltså det var ju inte DET krukiset jag gick som lärling i, men det var min lill-chefs "nya" krukmakeri.
Och när vi satt där runt det fyrkantiga bordet, och om man frångick det vi pratade om...
Så var den innre känslan:
Ja, och här sitter vi på en fikarast och bara snackar skit.
Och när jag kom in i drejrummet lite senare, då blev jag så sugen att bara hoppa in bakom en drejskiva och dreja!!!
Jag fick ett supersug av att få sätta händerna i en lerklump och bara köra.

Men det är inget jag vågar utsätta min nacke för just nu.
Fast jag hoppas verkligen att jag kan sätta igång och dreja i min egen verkstad om något år.
Inte i sommar, men kanske nästnästa sommar om jag har tur.
Så stod jag och tittade på vännens son som håller på att lära sig drejandets ädla konst, och blev superimpad.
Han fick hjälp att centrera leran (dvs få den på plats i mitten) och sen körde han på själv.
Och bara det att han kunde häva när det började vobbla i leran var...
IMPONERANDE.

Sen...
Fick jag ett ovärdeligt tips!
Jag skulle nämligen till bibblan efter jag hade varit på krukiset.
Och jag har då haft en bok här hemma som jag har haft svårt att lämna ifrån mig, som jag lånat på bibblan.
Jag har lånat den om och om och om igen.
Jag har liksom ockuperat den.
Jag hade tänkt att fråga bibloteket om dom hade kunnat tänka sig att SÄLJA boken till mig.
Den är nämligen gammal och väldigt omodern, men jag har sytt lite ur den och gjort omoderna mönster moderna!
Och jag tänkte FRÅGA kan man ju alltid göra.
Då säger min vän:
"Men, har du sökt på nätet efter den där boken då?"
Jaa, sa jag och berättade vart jag sökt efter den.
"Jamen har du kollat på Antikvariat. net?"
Nä, det hade jag ju däremot inte gjort, jag har aldrig hört talas om "Antikvariat. net" ens.

Hon gick då in och sökte på boken jag ville ha...
Och VIPS, där fanns det ju MASSOR av den boken!
Hur glad blev jag?
Så in i bängen glad!!!!
Jag kunde alltså lämna tillbaka bibblanboken och betala mina böter, så vart jag av med det.
Och när jag är klar här...
Ska jag gå in och beställa.
Priserna var VÄLDIGT BRA dessutom.
Jag vart väldigt tacksam för DET TIPSET kan jag säga, och jag ska även söka efter andra böcker, gamla virkböcker som jag letat med ljus och lyckta efter.
Nu ska jag gå in på Antikvariatet, sen ska jag och sambon se film, jag återkommer efter det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0