Den läbbiga lilla tingesten...

Jag är klar.
100% klar!

Annars så HÖR man vad man VILL HÖRA.
När jag skrev förut att sonen sagt att han lagt tanden på ett fat...
Då hörde jag liksom lite FEL.
Jag hade väl typ lite ÖNSKEHÖRSEL skulle man kunna säga.
Han hade inte varit riktigt så duktig, han hade lagt den på HANDFATET!



Så när jag kom in på toa och skulle kissa en stund senare, låg den läbbiga lilla tingesten på handfatskanten.
Tack.
Och där ligger den fortfarande kvar.
Jag kan inte förmå mig att röra den.

Ge mig hur många bajs-och inkontinentblöjor som helst att byta, ge mig tår och fingrar som har kallbrand att lägga om, låt mig rensa och lägga om en bensår, ge mig vad som helst i äldrevårdssvängen man kan råka ut för...
Men ge mig helst inte EN MJÖLKTAND på en handfatskant.
Urk!!!!!!!!!!!!!!!
Det låter väl förmodligen inte klokt, bensår & kallbrand luktar ruttnade LIK, och ni som inte känt den lukten...
Ni ska vara glada.
Kallbrand kan även göra att du "Hoppsansa" kan stå där med en svart TÅ, eller kanske om du har otur ett avtrillat halvt finger i din egen hand.
Men hellre ett kallbrandsfinger i handen, än en mjölktand på handfatet.
Tur att min mor INTE läser min blogg, hon hade läst tandsköterskelusen av mig
Ja, nog om den där tanden nu.

Någon som såg "Uppdrag granskning" idag?
Jag såg det och trodde jag skulle krypa ur skinnet av obehag.
VAD får vi i oss egentligen?
Jag tror faktiskt att den där dvärgbandmasken jag skrev om igår är rena rama födelsedagspresenten jämnfört med NANOTEKNIK.
Jag tycker man blir mörkrädd när man hör hur forskare och PRODUKTPRODUCENTER hyllar något som inte vetenskapligt bevisat ännu, är HELT OFARLIGT.
Och när inte ens forskarna är helt säkra på riskerna med nano, och SJÄLVA UNDVIKER vissa saker...
Som tex solkräm, tandkräm till barn.
Varför har det då redan hamnat i saker vi konsumerar dagligen?
Jag tycker att ni som missat programmet ska se reprisen eller på SVT Play.
Mycket intressant och skrämmande.

Hade "Efterlyst" på och bara slöglodde medans jag skrev/skriver här...
MEN FÖR I HELVETE Tommy Lindström, RAKA AV den  hiskeliga "ta från dom fattiga, ge åt dom rika"-frisyren!
Det blir inte bra tv-frisyr.
Den är så dj-la FUL!!!!
Du ser ju inte klok ut.



Har inte karln en spegel hemma eller åtminstone på jobbet?
Har han ingen FRU, sambo, KK som kan säga åt honom på skarpen?
Hade jag varit fru, sambo eller KK till Tommy, och han hade vägrat raka av den där EGENODLADE TUPÉN...
Då hade jag skilt mig.
Eller rakat av skiten medans han sov.
Ja, sån är jag Tommy, uppenbarligen har du en snällare fru än jag skulle vara mot dig.
Eller...
Så får du inte ligga, har ingen spegel, eller håller på att bli helt blind.
Kanske alla tre på en gång!

Ja, nu ska jag krypa till kojs och känna mig mycket nöjd med mitt dagsverke.
Imorgon ska jag posta paket, ta en längre promenad...
Och kanske påbörja något nytt projekt, HELT NYTT, jag tror nämligen inte jag är mogen för ringvästen ännu.
Jag blev så sur sist att jag behöver något PEPPANDE projekt.
Vi ses imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0