Vem sa...

Förut blev jag arg på EN sak...

Nu är jag arg på virkningen!
Den där härliga fördelen med att varje ny mönsterrad var FRESH i mitt nya sjalmönster...
Den ter sig förljugen.
För så fort jag blev trött här, fattar jag ingenting av mönstret.
Det är då man ska ha mönster som upprepar sig, då kör man på rutin.
Inte på ny kunskap.
Jag har fått gjort så här:
Lite LÄSFÖRSTÅELSE på ny mönsterrad i typ 5 minuter, ett varv på den nya sjalen...
Sen hoppat över till ett projekt som går på ren rutin och kört det en massa varv.
Sen tillbaka till den nya sjalen, läsförståelse och tänk, tänk, tänk, ett varv...
Och så rutinprojeket.
Jag har gjort 3 varv på den nya sjalen, är inne på det FJÄRDE, det tog ca 15 minuter att fatta varv 14...
Och nu när jag har fattat det passar jag på att blogga lite emellan.
VEM sa att virkning var lätt?
Inte jag.



Nu ska jag se Melodifestivalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0