KÖP DEN!!!!

Vilken BRA dag det varit idag!

Jag och mamma stack ut på en solig promenad och presentinköp från mamma till min bästis på förmiddagen.
Vi stack även in en liten snabbis på bokrean och jag hittade TVÅ stickböcker, jag köpte även om jag inte kan sticka just nu...
Men det kommer ju en dag för det IGEN också.
Jag köpte för BÄTTRE STICKTIDER framöver

Så kom vi hem, jag hade fått lönebeskedet och jag fick en chock!
Först hade jag tänkt mig att kasta mig på bloggen och skriva av mig all min ilska, frustration för jag blev SÅ LEDSEN.
Så ledsen att jag faktiskt började grina.
Men jag besinnade mig och beslöt mig för att låta det rinna av mig rejält först, och sen...
När det inte känns riktigt lika ledsamt, då kommer jag skriva om det.
Det är INGET ALLVARLIGT SÅ, men det handlar om mina semesterpengar (från förra året) som jag fick ut, som var VÄLDIGT MYCKET PENGAR, plus min lön för denna månaden.
Bara ett problem...
SKATTEN som drogs!
Och den mina kära läsare, den var en CHOCK.
Det blev inget kvar av semesterpengarna.
Jag ska dock redovisa detta SJÖRÖVERI från staten vid annat tillfälle.
Punkt för punkt.
Grejen var ju den att jag verkligen såg fram emot dom där EXTRA PENGARNA nu när jag levt på noll och ingenting under SÅÅÅÅÅ länge.
Så bidde det inget kvar.
Jag grät, så BLÅST PÅ KONFEKTEN kände jag mig!

Men efter en halvtimmes förbannande nere vid morsan och vi BÅDA tyckte att SKATT är "Ett mkt fullt ord" då beslöt jag mig för att skita i det för dagen.
Det är pengar jag aldrig haft.
Jag har en underbar son, en familj och släkt som är frisk och hel, jag är frisk och hel, jag har underbara vänner, jag har ett jobb, jag är RIK på många sätt.

Det sista jag svor till morsan var dock:
Ja, EN sak kan jag iallafall säga, jag kommer ALDRIG göra min sjalbizniz till en laglig bizniz, inte ett ÖRE i skatt ska dom djävlarna få!
Det är mitt hantverksjobb, MIN FÖRTJÄNST!
Sen skiter jag fullständigt i om vi har TRE skattegubbdjävlar som bor i vårat djävla kvarter, dom kan dra åt.... ett varmt ställe!
(Ja, vi har inte bara en knarkung, vi har 3 skattegubbdjävlar också, same, same typ...
Iallafall som det känns just idag ;
)
Sen...
Gick jag upp och tog en dusch och gjorde mig KALASFRÄSCH!

Och medans jag strök en bluströja, kom sonen ut.
Vi kom att tala om min och mina bästisars åldrar.
När han fick höra att lilla Sunshines mamma var lika gammal som oss andra utbrast han:
"VA, blir XX också 40?
DET kan man verkligen inte tro, hon ser ju mycket yngre ut, typ 30-32..."
Ja, det var ju kul för henne, så jag skvallrade ju naturligtvis GENAST iväg ett sms till henne.
GRATTADE henne till att se ut som 30-32 och undrade om hon inte just idag, älskar min son mer än sitt eget barn...?
Och att jag själv ringt och beställt tid hos plastikirurgen för jag vill också se ut som 30-32!

När jag och sonen en stund senare satt och tittade på tv, medans vi väntade på "30-32-åringen" och lilla Sunshine för att åka på 40-års kalaset...
Visades en REKLAMFILM på ett MINERALPUDER som hette "Sheer cover".
Och i reklamfilmen visas det hur snygg och tjusig man blir om man använder den där produkten.
Det berättas hur man kan täcka rodnader, linjer, ärr, ålder och gud vet vad mer...

Sonen lyssnade och tog in informationen och vänder sig sen och tittar på MIG och säger:
"KÖP DEN!"

Ja, HÄR var det ord och inga visor minsann.
Min jämngamla bästis ser ut som 30-32 och JAG...
Jag behöver SHEER COVER för att täcka det MESTA!
Nä, jag är inte BITTER, inte det minsta.
VILKEN UNDERBAR DAG

Sen var det dags för kalas!
Vi hade i vårat lilla bästisgäng lagt ihop till...


... dessa Efwa Attling öronhängen till 40-åringen.
Vi visste nämligen att hon skulle få...


... detta Efwa Attling halsband också av sin mamma.
Alltså la vi vänner ihop, och så fick hon liksom ett set.
Jag förstod på hennes reaktion att vi alla hade prickat helt rätt, hon blev SÅ glad.

Vi hade väldigt trevligt och...
Jag brukar ju inte lägga upp bilder på sonen, men jag MÅSTE i detta fallet.
Jag kan liksom inte hålla mig.
Den stackare som numera går under benämningen "sonens storebror" får hänga med på ett bananskal, trots att jag inte vet OM han skulle vilja vara med på min blogg här.
Men han är UNG och har Facebook och DÄR har han ju massor med bilder...
Så jag tror inte att han blir så vansinnigt arg för att jag lägger upp honom här.
Annars får han be mig ta bort kortet.

Jag skrev ju sist vi var på kalas i samma familj, när min guddotter hade födelsedag, att Emilia, min lilla sjalmodells pojkvän var så SJUK LIK sonen så det var skrämmande.
Jag fick nästan en chock när jag såg honom och undrade lite PÅ SKOJ vilka HANS FÖRÄLDRAR var.
Om hans mamma kanske varit ihop med MITT EX innan ex-kroken och jag blivit ihop!
Stackars pöjk, han trodde väl inte jag var klok
Jag kan ju säga att sonen och "storebror" fick stå som FOTOBJEKT för samtliga fotografer på kalaset!
Så även för mig såklart...



Ärligt talat...
Kolla deras fejs, hårfärg, hållning och axlar!
Dom hade till och med samma färgskala på kläderna.
Jag fattar inte hur det är möjligt, jag vet iallafall med 100% säkerhet att jag bara fött ETT barn
Och INNAN sonen klippte sig, då hade dom dessutom IDENTISKA frisyrer!
Ja, så jag behöver INTE UNDRA hur min son kommer se ut när han är 18, dvs om 7 år!
Jag har skådat framtiden redan nu.

Ja, vi blev bjudna på GOTT ATT ÄTA och fika.
Vi hade en mysig stund, och eftersom det var öppet hus...
Får man ju röra på sig efter lagom tid för det fylldes på med folk hela tiden.
Jag hoppas min bästis haft en fin dag och kväll.
DET är hon värd!

Nu ska jag krypa till kojs.
Imorgon väntar JOBBET och jag hinner nog med en lite blogg innan jag sticker iväg.
Imorgon såg jag dessutom att det skulle droppa ner i temperatur till 0 grader!
Kan vi ha sån TUR????
Ja, det är inte en dag försent i såfall, efter - 28 till - 8-9-10-11-12-13-14-15 OSV grader...
Då känns 0 grader som en TIDIG 40-års present!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0