Bara fattig...

Jag måste sett fel på nyheterna igår...
-9 just nu.
Dessutom pratade dom om det här med ISLOSSNING och issmältning i sjöar och hav nu på morgonen.
Ju mer och tjockare is, desto senare den smälter...
Desto SENARE och KALLARE VÅR och SOMMAR!
Ja, jag VET ju att det är summan av kardemumman, men jag blev rent deprimerad bara av att höra det uttalat i ord.
Jag såg våren komma i juni och sommaren i en vecka i augusti och sen är det över.
Jag trodde vi hade VÄXTHUSEFFEKT här i världen?
Inte att vi är påväg mot en ISTID!
Nä, låt oss ELDA LITE MER onyttig eld, så växthuseffekten går lite snabbare.

För man kan ju inte flytta utomlands heller.
Det är ju bara vulkanutbrott, tsunamis, orkaner och cykloner, bränder och jordbävningar.
Fan, man är ju fast.
KANSKE SKÅNE vore ett alternativ, DÄR verkar det ju lite varmare.
Fast där finns ju å andra sidan skåningarna...
Nä, jag stannar kvar
Usch, jag tycker det kalla vädret tar upp alldeles för mycket av min tid.

Nu är det snart dags att knalla iväg till jobbet.
Lustigt nog är jag trött idag, för jag somnade nog vid 22-tiden och BORDE varit pigg som fan idag.
Men icke.
Å andra sidan har det varit full fart i dagarna tre sen jag blev ledig, kan ju vara det också, att jag inte haft tid att vila upp mig.
Men, men, jag har helgen på mig sen.

Och jag har drömt om PENGAR...
Se där ja, så mycket för att ha kunnat skaka av sig bitterheten ang semesterpengarna!
Jag till och med drömde om det.
Men  i drömmen var jag helt pank, arbetslös och fattig, riktigt SÅ illa är det ju inte.
Jag är ju BARA fattig
... sa hon som VERKLIGEN släppt det!
Nu måste jag hoppa i duschen och sen piska på min son, han är frisk och ska till skolan.
Vi ses.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0