Vi sitter som dom värsta små anglofiler...

Vaknat, morgon-tv och TUR att det var "Downtown Abby" på tv igår!

För ca två år sedan hade jag ju tackat gud att Melodifestivalen räddat lördagskvällarna, men som jag skrev förra veckan också:
Det är FÖR DÅLIGT och FÖR MYCKET!
Jag och bonuskusinen pratade sönder vartenda uppträdande, vi var SÅ ANTI.
Sambon han skruvade upp tv´n vid varje bidrag för han ville höra låtarna och sonen skrek:
"Tyyyyst, tyst!!!"

Vi hade åsikter som tex att:
Linda Pritchard såg ut att komma från Polen.
Hon sjöng en låt som skulle ha kunnat vunnit i Polen, klänningen såg Polsk ut och håret såg...
Polskt ut!
Linda Bengtzing hade HOR-stövlar och en klänning som såg ut...
"Att komma från en turkaffär som haft utförsäljning på alla klänningar för 99.90 i somras..."
Nä, usch vi var så HEMSKT roliga så det var inte klokt.
Och TUR att man har åsikter om andra när man själv sitter i soffan med en noppig ylletröja, mysbyxor och raggsockor.
När andra på tv försökt piffa till sig liksom.

Men vi var ALLA överrens om att Nicke Borg var helt rätt att få gå direkt till finalen iallafall.
Vi hade väl tippat att Linda och Love Generation skulle vara direkt, INTE ATT VI tyckte det, men tippat...
Alltså var vi faktiskt nöjda över att Nicke gick direkt!
Min bästis Klokboken ringde mitt i det värsta Melodifestivalelarmet och precis efter...
Hon hade röstat på Nicke, BRA tyckte jag.
För vi hade inte röstat på nån den här gången, men hon hade gjort sin melodifestivaleplikt och röstat BRA

Men sen kom ju HÖJDPUNKTEN, "Downtown Abbey"
Och vi satt som små ljus jag och bonuskussen!
(sambon stack ut och jobbade, sonen pös in på sitt rum...)





Ja, vi sitter som dom värsta små anglofiler och bara SUGER i oss avsnitten.

Och suckar över dom vackra kläderna, människorna, huset, intrigen och blir SÅ IRRITERADE när avsnitten är slut.
Dom är alldeles för korta!
Och vi kunde bara konstatera att vi förstod varför min engelske vän hade legat och STRÄCK-TITTAT på hela serien, när han köpte den i England i somras.
På dvd alltså, den är ju redan visad där.
Jag vill OXÅ sträck-titta och övervägde att man kanske skulle LÅNA det av honom...
Men vi håller oss, det blir så mycket trevligare på lördagarna då!

Nu ska jag sparka igång sonen för han ska snart iväg på fotboll, vi ska lite senare i eftermiddag gå hela familjen och fika, sen gå på bio och se Disneys "Trassel".
En lagom mysig famlijesöndag.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag tycker att Linda Bengtzing såg ut som om hon haft Lena PH som föredöme när det gäller klädseln. Nicke Borg gillade jag också.



Downtown Abbey är en favorit här också!



Ha en skön familjesöndag!

2011-02-27 @ 10:35:55
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ingrid, du har helt rätt, det var en i melodifestivaleförsamlingen som hade samma åsikt!

Vi har haft en kanonsöndag och sett en KANONFILM :D

2011-02-27 @ 20:59:43
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0