Hund och företagsfunderingar!

Klockan är 06.43 och jag har en liten stund kvar av morgonfikat där jag kan blogga.
Tidningen urläst.
Kardemummascones i magen, lite kaffe kvar.

Det sista jag läste i tidningen nyss var en annons från skatteverket.
Dom ska har en informationskväll för personer som vill starta eget företag.
Jag tänkte att det kanske hade varit BRA att gå på ändå...?
Problemet var då att dom har informationskvällen på 2,5 timme på tisdag.
Då jobbar jag.
Om det blir fler kvällar och jag är ledig, KANSKE jag går.

Lena Nyman är död.
Ronja Rövardotters mamma är död.

På Facebook igår fick jag lite information...
Jag hade lagt upp den där bilden på min och kaninen, och bland inläggen som följde kom även ämnet HUND upp.
Och jag skrev att vi låg i startgroparna för att skaffa hund, och vilken hundras.
Då fick jag bla lite information om hundrasen.
Det satte lite myror i huvudet på mig, för King Charles C spaniel verkar ligga risigt till i "sjukdomsstatistiken".
Den låg INTE på 10-i-topp listan över mest sjuka hundar, jag fick en sån lista också.
Och dom friskaste.
Men ändå...
Jag läste länkar som var kopplade till hundrasen, och blev lite bedrövad.
Ska man köpa den hundrasen ska man fasen i mig tänka på mycket för att få en någelunda frisk hund, och säljarna måste vara superseriösa...
Det finns nämligen EN sjukdom, som jag inte kommer ihåg namnet på, som inte visar sig förrens efter 3 år.
Då måste man tex ha koll på att hunden som det avlas på är ÖVER 3 år och har intyg på att den inte har sjukdomen.
Suck!
Fast problemet är, jag HAR verkligen fastnat för hundrasen.
Vi får väl se.
Nu måste jag hoppa i duschen.
Vi ses senare om jag hinner!

P.s. GLÖM inte Melodifestivalen ikväll gott folk!
Tänk, det är redan dags...
Då är det SNART SOMMAR! D.s.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0