Fågelmatplats och hund igen!

Hemma efter en UNDERBAR morgonpromenad igenom stan!
Jag gick den lite längre vägen hem för att få njuta lite extra.
Rapporten från promenaden blir:
Kallt, krispigt och soligt!
Ut och GÅ idag är mitt tips till "alle männska"

Jag vaknade dessutom idag av FÅGELKVITTER!
Grannen brevid på jobbet har en "fågelmatplats", lite bollar i en buske typ...
Och där samlas det då såklart lite småfåglar.
Jag tror dom hade vårkänslor dom också idag, för det lät så glatt när dom satt i busken och smaskade.
Jag såg blåmesar och två koltrastar när jag drog upp persiennen!



Tänkte:
Varför är inte VI så snälla hemma vid oss och hänger ut små godisbollar i vår trädgård?
Min pappa brukade faktiskt alltid göra det i äppelträdet ut mot vägen.
På landet hade vi både fågelbad OCH en fågelmatplats i keramik som vi alltid fyllde på med godsaker!
Men nu...
Vem matar fåglarna i vår trädgård nu?
Svar:
Ingen!
Gud så taskigt.
Och det är ju så MYSIGT när man hör att dom sitter där och tjattrar i en buske, utanför ens fönster.
Jag har nu ett MISSION:
(ett uppdrag...)
Jag ska köpa fågelmat på ÖB!
Och...
En liten fågelmatplats kanske, att hänga i trädet.
Jag vill också ha småfåglar i vår trädgård.
Att lyssna på, titta på, njuta av.

Ja, jag har börjat ett nytt liv...
Jag har blivit VÄRLDSFÖRÄLDER och ger pengar till Unicef, jag ger kläder och prylar till Katthemmet och nu...
Ska jag börja mata småfåglar också!
Jag kommer bara närmare och närmare en...

Plats i himlen!
Ska bara få den där glorian på plats också.
(  )

Igår mötte jag även lilla Cleo.
Alltså hunden som bor på "min jobbgård".
Jag var ute i soprummet en sväng, och vem mötte jag om inte den sötaste sötnosen i hela världen!
Jag kände direkt, återigen, att jag har BESTÄMT MIG för den hundrasen!
Det är omöjligt att tänka sig någon annan hundras!
Dom är så älskvärda att det är inte klokt.
Jag ska läsa in mig på hundrasens sjukdomar, lite statistik och försöka hitta en seriös uppfödare.
Skall ta kontakt med min bästis syrra nu också, själv då alltså.
Så behöver jag inte gå via min bästis.
Jag vill ha en CLEO.






Nu ska jag börja min dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0