Jag trodde honom inte...

God morgon!
Idag är jag trött.
Kom isäng senare än planerat och läste min nya bok, jag sugs in i handlingen och vill bara läsa vidare.
Det börjar HÄNDA saker i handlingen nu, och då är det svårt att lägga ifrån sig boken.
Författaren har så otroligt målande beskrivningar av karaktärer och hus, och bra språk, så man kan SE boken framför sig som en film.
DÅ är man en bra författare.
Jag somnade med andra ord sent (02 ca) och vaknade 06.10.
Och fastän jag var så trött så kunde jag inte somna om.
Jag låg som i halvdvala innan jag gick upp vid 8-tiden.
Lika bra det!



Pratade nyss med sambon, han slapp stå som avspärrings-bandsvakt.
Han får gräva för hand, ner i en berggrund.
Maskinen klarade inte av det tydligen, så nu får grabbarna göra det för hand.
Kul.
Jag inser att jag har ett LYXJOBB, gång efter annan.
Så det är sambon, bossen och TVÅ POLACKER!
Ja, det kändes SÅ BYGG
Jag sa att jag längtade efter honom, och han sa att han längtade efter mig.
Jag sa att jag inte trodde honom, jag tror han har det GANSKA skönt.
Men han stod på sig.
Jag trodde honom ändå inte.

Dagen ser ut som följer, jag ska sätta fart nu!
Till apoteket och hämta medicin, och SEN...
Måste jag jobba.
Virkjobba.
Jag ska starta upp snood nr. 2 som är beställd, den första är klar.
Jag räknar med att bli klar med 1 idag också, den är till ett barn.
Om jag nu får jobba ostört, fast det kommer jag se till att får göra.
Så kommer ju sonen hem efter sin läxläsning hos farmor.
Jag LÄNGTAR, och då ska jag ha klarat av rätt mycket av mitt handarbete hade jag tänkt.
Så...
Jag återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0