Smutsigt...

Jag är hemma från jobbet igen och jag vill gärna formulera mig så här om promenaden hem
FY FAN va KALLT!
Nordanvind á la Gotland!
När jag och min arbetskompis haft rapport hade jag redan tappat känseln i benen, dom var bortdomande ända upp i skinkorna.
Hade inga vinterbyxor över jeansen idag heller, för det har ju varit så milt.
När jag började gå så hade jag en djävla fart för att få upp blodcirkulationen som frusit till is.
Gick ej.
PLUS...
Att jag hade motvind nästan hela vägen hem.
När jag sneddade över Statoil blev jag nästan grinfärdig av lycka.
Hem & värme!
Jag ljuger inte när jag säger att jag det värkte i benen av kylan!
Jag kommer inte sätta min FOT utanför dörren någe mer idag.
Så det så...

Hade jag inte orkat ändå förresten.

Jag är omöjligt ännu tröttare än igår.
Sov dåligt i förrgår ju, hade fullt upp igår på jobbet, och när jag la mig tänkte jag:
Måtte jag sova gott och vara utvilad imorgon.
Det var jag då alltså INTE så idag kommer jag verkligen vila.
Jag ska bara tillbringa dagen i soffan och läsa min bok och se på film.
INTE OFTA jag har sådana dagar, men jag måste idag...
För annars kommer jag inte orka med morgondagen, och då...
Är det jobb igen.

Igår gjorde jag för övrigt ett semesterschema åt oss som vi kan fylla i.
Och GUD...
Så arg jag blev och så otroligt LÅNGT det blev, så opraktiskt så det var inte klokt!
Tillslut skrattade jag bara åt eländet.
Jag började på en variant som jag trodde skulle bli bra.
Så insåg jag att det blev det inte alls, plus att vi bara hade pennor som KLADDADE.
Jag slängde bort den första varianten och började om.
Trodde det skulle bli toppen, men insåg att den nya varianten var så opraktisk.
PLUS...
Att pennorna kladdade.
Men jag beslöt mig för att slutföra skiten och tänkte när jag äntligen blev klar:
OKEJ nu har vi ett schema att fylla i våra önskemål om sommarsemester och...
GUD NÅDE om någon av mina arbetskompisar säger att det är urdåligt!
Då ska dom få på moppo!!!! 
NEJ, nu skojar jag naturligtvis, men det tog mig sån tid...
Och så blev det som en opraktiskt jullöpare från helvetet.
Jag lär förmodligen få lite gliringar om det, och det är TVEKSAMT om jag fixar att ta dom

Och när jag ändå är inne på gnällinjen måste jag bara undra:
Är det fler än jag som upptäckt hur SKITIGT det är på Willys?

Alltså när man kollar runt på deras varor när man är där och handlar, alltså kollar på förpackningar och burkar så är det SMUTS och damm överallt!
Jag har liksom lagt märke till det "på senare tid" när jag handlat där.
Och eftersom jag nu då lagt märke till det så har jag kollat på "vår hemmaaffär" Atterdags, och på Ica Maxi...
Inte alls skitiga och smutsiga varor.
Usch, visserligen är det en sk billighetsaffär, men det behöver väl inte vara smutsigt för det?
Dom borde ha någon som går runt och torkar av lite!
Bara ett tips typ.

Nu ska jag plocka undan tvätt, dammsuga, byta på kaninburen, duscha och sen DÖ...
I soffan.
Vi ses lite senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0