Hannah Graaf och 17-årig fotomodell?

Ja, man brukar ju säga att från BARN får man alltid höra sanningen...

Från min egen son får jag ibland höra, när han sitter och ser på bilder av mig som ung...
"Vad snygg du var när du var UNG mamma!"
Med betoningen på UNG typ.
Nu ser du ut som ett gammalt skrälle.

Så när jag satt och såg "Let´s dance" vid ett tillfälle för inte så längesedan med en vän, sa vännen:
"Madde, jag tycker du ser ut som HANNA GRAAF!"



VA???
Sa jag, och började GAPSKRATTA!
Skulle jag se ut som Hanna Graaf?



Är du BLIND ELLER?
Fan, nu behöver du nog skaffa briller alltså, sa jag och skrattade så jag låg dubbelvikt!
Typ VART ser du likheten, BRÖSTEN eller, gapskratt igen.

Vi hade ett litet bollande där om min likhet med Hannah och vännen sa:
"Jamen ni är båda långa och slanka!"
Ok, slank möjligtvis, men Hannah Graaf är inte lång, hon kanske ser lång ut...
Men jag har mött både henne och hennes syster en gång, när vi passerade varandra på stan, och hon går mig till axeln.
Hon är SLÄT som ett nymanglat lakan och jag...
Ett OMANGLAT lakan.
Eller ett lakan som precis har kommit ur tvättmaskinen och inte ens hängt ut sig!
Vännen fick GE sig.
För skulle jag skulle vara lik den vackra Hannah, det är väl lika trovärdigt som när människan kan flyga till MARS i ett flygplan på en timme.
Typ aldrig.

Jag MÅ kunna få till en gullig bild på mig själv då och då, som nyss när jag ansträngde mig, och tog några bilder i badrummet.
Fick skicka dom flesta till papperskorgen...



Men den BISTRA sanningen ser ändå MER ut som...



DETTA!
(superpuddingen numero uno!
 Som precis kommit hem efter ett dygnspass och ska fota sin nygjorda snood
)

Så pratade jag med min bästis igår, lilla Sunshines mamma.
Vi babblade på i vanlig ordning och jag pratade väl två gånger med lilla Sunshine också.
Man hör henne upprepa MITT namn typ hela tiden under samtalets gång, när hon vet att det är mig mamma pratar med.
"Maadde, Maaaadde, Madde..."
Så säger min bästis, precis efter att jag pratat med Sunshine, och jag hör "Maaadde, Maadde"...
Bästis:
"Jaha du, nu hör du ju att hon säger MADDE här, och vet du vad hon PEKAR PÅ?"
Jag:
Nä...?
Bästis:
"Jo, jag har ett sån´t här ELLOS-reklamblad-utskick här, och hon pekar på fotomodellen på framsidan, säger "Maadde"...
Hon tror att DU är på omslaget av reklambladet.
Och du, tjejen på bilden är TYP 17 år!
Bara så att du vet liksom..."

Vi började gapskratta!
Ja, för den lilla 1½ åringen framstår jag som en 17-årig fotomodell!
Så fantastiskt härligt.
Ja, nä, det har varit EN BRA vecka för EGO-BOOST.
Hannah Graaf och 17-årig fotomodell.
Ja...
Nä...
Det stämmer så...



Fantastiskt bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0